شناسهٔ خبر: 45536992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد:

تشکیل ۱۱ هزار پرونده برای بازپس‌گیری املاک در مراجع قضایی

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم واگذاری اسناد املاک علوی برای در ۵ استان در ایلام گفت: ۱۱ هزار پرونده برای بازپس‌گیری املاک  در مراجع قضایی تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

سید پرویز فتاح در مراسم واگذاری یکصد و هزارمین سند املاک بنیاد علوی در ایلام اظهار کرد: ماهیت انقلاب اسلامی عدالت محوری است، مردم از ظلم و جور رژیم منحوس پهلوی به ستوه آمده و چاره کار را در انقلاب و سرنگونی این خاندان دیدند و با پیروی از فقیهی وارسته به صحنه آمدند و حکومت جور و زور را سرنگون کردند.
وی با اشاره به گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بازگشت به مبانی و ارزش‌های نظام و آرمان‌های امام و شهیدان را مهم‌ترین نیاز در شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: مردم اگر احساس کنند، مسوولان با همان روحیه انقلابی برای رفع مشکلات کشور گام بر می‌دارند، مشکلات را تحمل و در جهت اهداف انقلاب همراه‌تر خواهند بود.
رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: ادامه این مسیر نورانی در گرو خسته نشدن از مشکلات و تلاش در جهت خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان است، باید هرچه بیشتر به توانمندی‌های داخلی اتکا داشته باشیم، ولی این موضوع منافاتی با تعامل با جهان ندارد.

فتاح گفت: خدمت‌گذاری  به محرومان و فرودستان  وظیفه اصلی نظام است و مسئولان باید  فاصله خود را بیش از پیش کم کنند  تا بتوانیم درک بیشتری از مشکلات آنان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه  مردم با مقاومت خود در برابر مشکلات،  دنیای سلطه را به چالش کشیده‌اند،  گفت:  امروز همه وظیفه داریم به پاس این حمایت‌ها از نظام اسلامی در جهت رفع نگرانی‌های آنان بویژه از منظر معیشتی و اقتصادی تلاش خود را چند برابر کنیم.
 
فتاح با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان نخستین نهادی است که با فرمان امام(ره) پس از انقلاب تشکیل شده است، ادامه داد: اسناد تاریخی نشان می‌دهد هیچ دیکتاتوری به اندازه خاندان پهلوی عاشق زمین و ملک نبوده و با زور آنها را از دست صاحبان اصلی خارج کرده‌اند، اسناد بدست آمده نشان می‌دهد پدر و پسر پهلوی بیش از ۴۴ هزار ملک را به نام خود سند زده بوده‌اند.
وی ارزش املاک واگذاری شده در این مراسم را بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این بنیاد واگذاری تمامی اموال در اختیار را تا پایان این روند برای خود وظیفه می‌داند.

 رئیس بنیاد مستضعفان استان با بیان اینکه ۱۱ هزار پرونده برای بازپس‌گیری املاک  املاک  در مراجع قضایی تشکیل شده است، گفت: با رویکرد ریاست قوه قضاییه، روند بازپس‌گیری املاک این بنیاد شتاب گرفته است و افراد و نهادهایی که بدون اجازه این اموال را در اختیار دارند باید آنرا به صاحبان اصلی عودت دهند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به انتخاب ۲۸ منطقه در استان‌های مختلف از سوی این نهاد برای اجرای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، تاکید کرد: در استان ایلام با توجه به عمق محرومیت ۲ شهرستان ملکشاهی و هلیلان تعیین شده‌اند که امیدواریم با کمک مسئولان استانی شاهد رونق بیش از پیش تولید و اشتغال در این مناطق باشیم.

فتاح با تاکید بر اینکه  امروز هیچ فعالیتی در بنیاد بویژه از نظر رونق تولید معطل تحریم‌ها نشده است،تصریح کرد:  با تلاش مجموعه  و روحیه کار و تلاش مضاعف همه کارهای آغاز شده به اتمام می رسند.
به گزارش ایسنا،  در این نشست نیز به صورت ویدئو کنفرانس اسناد املاک علوی در استان های خراسان شمالی، گلستان، آذربایجان غربی و قزوین به مردم اهداء شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «کریمی‌تبار» نماینده ولی‌فقیه در استان ننیز در این مراسم، اظهار کرد: مهندس فتاح شناخت کاملی از محرومیت و نیازمندی های ایلام دارد، از آنجایی که وی از وزارت به کمیته امداد و بعد به بنیاد مستضعفان آمدند بنابراین به  میزان محرومیت های این استان اشراف کامل دارند و ضمن تقدیر از خدماتی که تاکنون در این استان داشته درخواست داریم همچنان همراه نیازمندان در این استان باشند.

وی با اشاره به عقب ماندگی های استان ایلام به دلیل درگیر بودن با جنگ هشت ساله تحمیلی خواستار نگاه ویژه نهادهای انقلابی بویژه بنیاد مستضعفان در استان شد و یادآور شد: همه وظیفه داریم در راستای حل مشکلات معیشتی مردم گام برداریم و در شرایط سخت تحریم، مسئولان امر باید تلاش دوچندانی را برای کمک به اقشار کم درآمد به عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب بکار گیرند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: انقلاب اسلامی همچون خورشیدی تابان امید را در دل‌های مردم ستمدیده ایران زنده کرد و به برکت نظام و خون شهدا امروز شاهد پیشرفت های گسترده کشورمان در عرصه های گوناگون هستیم.

کریمی تبار عنوان کرد: خدمات بنیاد مستضعفان در اقصی نقاط کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی مایه امیدواری دلسوزان نظام و به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد بوده است.

وی با اشاره با ایام الله دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: محمدرضا شاه پهلوی تحقیر شده به دست اربابان آمریکایی خود بوده و کمترین ارزشی را برای ملت ایران قائل نبود و همین رویه اشرافی گری و فساد حاکم بر خاندان پهلوی باعث شد ملت ایران برای سرنگونی این رژیم خودکامه و وابسته همدل و بسیج شوند و با حرکت پشت سر حضرت امام(ره) حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط کنند.

انتهای پیام

نظر شما