شناسهٔ خبر: 45523120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط بنیاد مستضعفان؛

۳۲۷ فقره زمین‌ غصب شده توسط پهلوی به مردم خراسان شمالی بازمی‌گردد

بجنورد- رئیس اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان شمالی گفت: همزمان با چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی ۳۲۷ فقره سند از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم استان بازگردانده می شود.

صاحب‌خبر -

علی بخشی در گفتگو با مهر از برگزاری آیین واگذاری ۱۰۰ هزارمین اسناد علوی در خراسان شمالی همزمان با ۱۹ استان دیگر خبر داد و اظهار کرد: این آیین صبح فردا و به صورت همزمان در ۲۰ استان کشور به صورت ارتباط ویدیو کنفرانس با حضور، سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی انجام می شود.

رئیس اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان شمالی همچنین با اشاره به سهم استان در این طرح خاطرنشان کرد: همزمان با چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی ۳۲۷ فقره سند از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم استان بازگردانده می شود.

وی با اشاره به اعطای اسناد علوی به تعدادی از نمایندگان مردمی حاضر در این آیین توسط نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: ارزش ریالی اسناد زمین های اعطایی به مردم قریب به ۲ میلیارد تومان است که شامل ۱۹۵ هزار متر مربع می شود.

گفتنی است تاکنون در خراسان شمالی ۹ هزار و ۴۶۷ فقره سند علوی به محرومان و مالکان اصلی زمین های غصب شده از سوی خاندان پهلوی اعطا و بازگردانده شده که از مجموع آنها ۸ هزار ۶۲۴ فقره سند زمین مسکونی، ۶۵۲ فقره سند زمین کشاورزی و ۱۹۱ مورد نیز از جمله اسناد تجاری واگذار شده در خراسان شمالی است.

تاکنون در قالب این اسناد ۲۱ میلیون و ۴۷ هزار مترمربع زمین با ارزش ریالی ۵۸ میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان و با تخفیف نزدیک به ۱۰۰ درصدی و با ارزش بیش از ۵۸ میلیارد تومان به مردم واگذار شده است.

نظر شما