شناسهٔ خبر: 45507692 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

علی انصاریان| داستان زندگی علی با تعصب و داغی که در دل دنیای فوتبال گذاشت! پیکر مرحوم انصاریان بر دوش مردم روانه خانه ابدی شد+ ویدیو عزاداری مردم و هواداران علی انصاریان بر سر مزار این پیشکسوت فوتبال ایران+ ویدیو مزار علی انصاریان لحظاتی پس از خاکسپاری+ عکس کادر پزشکی تمام تلاش خود را برای نجات علی انصاریان انجام داد + ویدئو اشکهای برادر علی انصاریان ; برادرم از دست رفت + ویدئو

صاحب‌خبر -

شفقنا – علی انصاریان بازیکن سابق پرسپولیس، استقلال و تیم ملی فوتبال ایران روز چهارشنبه ۱۵ بهمن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ۴۳ سالگی در گذشت.

به گزارش شفقنا ورزشی یک هفته قبل در روز هشتم بهمن مهرداد میناوند ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران درگذشت و یک هفته پس از او، دوست و همبازی‌اش علی انصاریان دار فانی را وداع گفت.

علی انصاریان و مهرداد میناوند در جریان بازی پرسپولیس و استقلال، در برنامه  پرسپولیس حضور داشتند و ظاهرا، انتقال ویروس در استودیوی همین برنامه صورت گرفته است.

پس از انتقال میناوند به بیمارستان، انصاریان گفته بود او نیز مبتلا شده است اما شرایط خوبی دارد.

با شدت گرفتن بیماری، او هم در بیمارستان فرهیختگان بستری شد. وضعیتش در مصاحبه‌های مکرر پزشکانی که درباره‌اش صحبت می‌کردند، در ابتدا امیدوار کننده و رو به بهبودی اعلام می‌شد اما ناگهان خبر از وخامت حال او دادند.

در آخرین روزهای زندگی او، پزشک معالج علی انصاریان درباره آخرین وضعیت او گفته بود: وضعیت جسمانی انصاریان و پیشرفت بیماری این پیشکسوت فوتبال کشورمان همچنان وخیم، ناپایدار و نگران کننده است.

وی در ادامه گفت: همانند روزهای قبل در حال دارو درمانی و استفاده از درمان‌های کلاسیک ریوی برای درمان این پیشکسوت فوتبال هستیم. انصاریان دچار زجر تنفسی شده و در حال‌ای آر دی اس هستیم. در حال استفاده از تهویه غیر تهاجمی برای بهبود وضعیت علی انصاریان هستیم وامیدواریم. ۱۰۰ درصد ریه‌های انصاریان درگیر ویروس شده است. سطح اکسیژن خون انصاریان مدام در حال تغییر است.

اما متاسفانه تلاش ها ثمری نداشت و وی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انصاریان در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی متعددی بازی کرده بود. او در بیش از ۲۰ فیلم و سریال برای سینما، تلویزیون و شبکه خانگی حضور پیدا کرده بود.

دوران فوتبال

درخشش انصاریان در فوتبال با تیم فجرسپاسی شیراز آغاز شد. سال ۱۳۷۵ در برابر پرسپولیس و در حالی‌که ۱۹ ساله بود، عملکرد قابل توجهی مقابل مهدی مهدوی‌کیا ارائه داد.

همین مسئله، منجر به پیوستن او به پرسپولیس شد و در دو مقطع، طی هفت فصل، چهار جام قهرمانی را در لیگ و جام حذفی با پرسپولیس تجربه کرد.

علی با تعصب، لقب انصاریان بود. حتی زمانی که به استقلال پیوست. او تیر ۱۳۸۵ در انتقالی جنجالی و پر حاشیه، راهی استقلال شد.

امیر قلعه‌نویی گفت: «انصاریان بدون حتی دریافت یک ریال قراردادش را با باشگاه استقلال ثبت کرد».

قلعه‌نویی سپس جای خود را به عبدالصمد مرفاوی داد. برای فصل بعد که ناصر حجازی شده بود، تیر ۸۶ پیش از شروع فصل جدید، درباره ادامه حضور او گفت: «انصاریان بازیکن بسیار خوبی است و او را می‌خواهیم، اگر خودش بخواهد در استقلال بماند».

باشگاه استقلال تاکید کرد که خواهان تمدید قرارداد است اما انصاریان راهی استیل آذین شد تا با این تیم در لیگ دسته اول بازی کند.

سال ۱۹۹۸ برای نخستین بار مقابل کویت، پیراهن تیم ملی ایران را پوشید. در آن مسابقه میناوند هم حضور داشت. این مسابقه همچنین اولین سرمربیگری منصور پورحیدری در تیم ملی بود.

حضور کوتاهش در تیم ملی، مقابل مالدیو در مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۰۰ با سرمربیگری جلال طلابی، همچنین دیدار با کانادا در جام ال جی ۲۰۰۱ با سرمربیگری میروسلاو بلاژویچ تکرار شد..

سایپا، شهرداری و گسترش تبریز و استقلال اهواز سایر تیم‌های باشگاهی او بوده‌اند. انصاریان در ۳۴ سالگی با شاهین بوشهر به فینال جام حذفی رسید و با پیراهن همین تیم از فوتبال خداحافظی کرد.

مراسم خاکسپاری:

مراسم تشییع پیکر علی انصاریان، پیشکسوت فوتبال ایران صبح امروز از ساعت حدود ۷:۱۵ دقیقه در بهشت زهرا برگزار شد.

باوجود درخواست خانواده انصاریان مبنی بر تجمع نکردن مردم به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی نزدیک به ۲۰۰ نفر بر سر مزار وی حاضر شدند.

علی پروین، علی دایی، علی کریمی، حمید درخشان، علی فتح الله زاده، حمیدرضا گرشاسبی، جعفر سمیعی، ابراهیم شکوری، بهنام ابوالقاسم‌پور، سیدجواد هاشمی، میثاق معمارزاده، علیرضا منصوریان، محمد پنجعلی، رضا جباری، وریا غفوری، احمد خمینی، محمد علیزاده و محمد پروین از چهره‌های شاخصی بودند که در این مراسم حضور یافتند.(اینجا بخوانید)

درگذشت علی انصاریان بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال و تیم ملی فوتبال ایران در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.

خبرگزاری شینهوا نوشت: انصاریان بازیکن سابق تیم ملی ایران در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

سایت شبکه رادیویی دویچلند فانک آلمان نیز خبر درگذشت انصاریان را منتشر کرد و نوشت: دومین بازیکن سابق تیم ملی ایران نیز در اثر ابتلا به کرونا جان باخت.(اینجا بخوانید)

منبع:شفقنا ورزشی

پیکر مرحوم انصاریان بر دوش مردم روانه خانه ابدی شد+ ویدیو

عزاداری مردم و هواداران علی انصاریان بر سر مزار این پیشکسوت فوتبال ایران+ ویدیو

مزار علی انصاریان لحظاتی پس از خاکسپاری+ عکس

کادر پزشکی تمام تلاش خود را برای نجات علی انصاریان انجام داد + ویدئو

اشکهای برادر علی انصاریان ; برادرم از دست رفت + ویدئو

نظر شما