شناسهٔ خبر: 67319769 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

در ششمین رکورد: یک رکورد جدید برای رونالدو

کریستیانو رونالدو در جریان پیروزی 3-0 پرتغال مقابل ترکیه در یورو 2024، به رکورد دیگری دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، گل‌های برناردو سیلوا و برونو فرناندز، در کنار گل به خودی  سَمِت آکایدین، پیروزی آسانی را برای پرتغال در دومین دیدارشان در مسابقات یورو رقم زد. برای به ثمر رساندن سومین و آخرین گل پرتغال، ستاره النصر، رونالدو، با پاس درستی که منجر به ضربه خالی دروازه توسط فرناندز از منچستریونایتد شد، زمینه را فراهم کرد. این، هفتمین پاس گل او در این رقابت‌ها بود - رکورد دیگری که به مجموعه‌ی در حال رشد افتخاراتش اضافه شد.

این نتیجه، صعود شاگردان روبرتو مارتینز به مرحله یک‌هشتم نهایی یورو به عنوان صدرنشین گروه را قطعی کرد. رونالدو با حضور در ششمین دوره از مسابقات یورو، در اوایل این ماه تاریخ‌سازی کرد. این بازیکن 39 ساله به پرتغال برای قهرمانی در یورو 2016 کمک کرد و مشتاق است تا جام‌های بیشتری به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند.

2046677

رونالدو در سال 2004، زمانی که 19 سال داشت، اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی اروپا را تجربه کرد. از آن زمان تاکنون، او با 14 گل زده، رکورددار گلزنی و با 27 بازی، رکورددار بیشترین حضور در این رقابت‌هاست. با این حال، ستاره سابق رئال مادرید چند سال از هم‌تیمی‌اش پپه (41 ساله) عقب است تا به مسن‌ترین بازیکن تاریخ یورو تبدیل شود.

یاران رونالدو در پرتغال، مرحله گروهی یورو 2024 خود را در روز چهارشنبه شب با رویارویی با گرجستان به پایان خواهند رساند. آن‌ها سپس در فرانکفورت و در تاریخ 1 جولای، منتظر حریف خود در مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند بود که یکی از بهترین تیم‌های سوم گروه‌ها خواهد بود.

نظر شما