شناسهٔ خبر: 45488111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توسعه تبدیل شبکه ‌های فرسوده برق به کابل خودنگه‌دار در گیلان

رقیه قدیمی

استاندار گیلان گفت: نیاز استان برای تبدیل شبکه‌های فرسوده برق به کابل خودنگه‌دار بیش از میزان کنونی است.

صاحب‌خبر -

ارسلان زارع امروز در مراسم افتتاح فاز دوم تبدیل هزار کیلومتر شبکه سیمی فرسوده به کابل خودنگه‌دار که در شهرستان‌های لنگرود و رودسر به صورت ویدئو کنفرانسی در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق گیلان برگزار شد، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در دهه‌فجر افتتاح شد و چنین دستاوردهایی مورد مباهات استان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در گیلان برای تامین برق همه مشترکین فرسودگی شبکه‌های برق بود، افزود: در حوادث طبیعی به خصوص پاییز و زمستان این مشکلات بیشتر خود را نشان می‌داد و سنوات گذشته یکی از مشکلات و آسیب‌هایی که منجر به وارد شدن خسارت به استان می‌شد، به دلیل فرسودگی شبکه برق بود.

زارع با بیان اینکه برای کاهش این مشکلات اصلاح و بهسازی شبکه‌های توزیع برق با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان انجام شد، ادامه داد: میزان مورد نیاز ما برای تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگه‌دار در گیلان بیش از این میزان بود و تصمیم گرفته شد، این مسیر ادامه پیدا کند و در همین راستا امروز هزار کیلومتر دیگر در فاز بعدی در حال انجام است که امروز آغاز عملیات اجرایی آن را شاهد بودیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش نرخ مصالح و میزان سرمایه‌گذاری حجم هزینه مورد نیاز بیشتر شده است و به ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است و تامین آن بخشی از طریق تسهیلات و  منابع توانیز و کمک شرکت توزیع برق اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح شاهد رضایت مردم و پایداری برق استان خواهیم بود.

زارع با اشاره به اینکه علیرغم مشکلات اقلیمی استان و شرایط دشواری که وجود دارد، شاخص برخورداری از برق در گیلان به میانگین کشوری نزیک است، تصریح کرد: امیدواریم این خدمات‌رسانی‌ها با شتاب بیشتر ادامه یابد تا مشکلات مردم کم و رفع شود.

استاندار گیلان گفت: در مجموع شرکت‌های خدمات‌رسان استان در جهت تحقق اهداف نظام و شعار امسال نقش موثری داشتند و امیدواریم مشکلات پیش‌رو نیز با همین تلاش رفع کنند.

در ادامه این مراسم محمداسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: این مجموعه گامهای مهمی در جهت رضایت مشترکین برداشته است و امروز این دو پروژه در شهرستان های رودسر و لنگرود به صورت موردی افتتاح و بهره برداری شد.

وی افزود: در یکساله اخیر یک طرح بزرگ تاب‌آوری جهادی در ۳۲۰ مرحله اجرایی شده است و با اتمام آن شاهد کاهش مشکلات برقی استان خواهیم بود.

هنرمند خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق گیلان در سالجاری مطالبات خود را بدون کمترین تنش از مردم وصول کرد و این پرداخت ها به چرخه صنعت استان کمک می کند.

وی تصریح کرد: پروژه مکان محور در ردیابی خرابی برای رفع خاموشی در حال اجرا است و به دنبال آن اجرای برق امید در استان نیز در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: تامین برق پایدار و آسایش و رفاه مشترکین از مهمترین اهداف این شرکت است.  

انتهای پیام 

       

نظر شما