شناسهٔ خبر: 45487995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فازاول تبدیل شبکه های فرسوده به کابل خودنگهداربرق گیلان بهره برداری شد

رشت - ایرنا - فاز اول پروژه تبدیل شبکه های سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار شرکت توزیع برق گیلان با حضور استاندار بهره برداری و همزمان فاز دو این طرح نیز اجرایی گردید.

صاحب‌خبر -

استاندار گیلان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری فاز دوم تبدیل سیم های مسی فرسوده به کابل خودنگهدار شرکت توزیع برق گیلان که به صورت ویئو کنفرانسی برگزار شد، افزود : بیش از ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد و در این سالها دستاوردهای بسیار ارزشمندی در عرصه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، هنری حاصل شده است.

ارسلان زارع افزود: چنانکه بعد انقلاب اسلامی در حوزه عمران خدمات ارزنده ای در جامعه به خصوص مناطق محروم انجام شده که نمونه بارز آن، صنعت برق است که هم اینک مردم دسترسی بسیار آسانی به انرژی برق دارند.

وی ادامه داد: در این خطه با همه دشواری ها و کمبودها و نیز با توجه به شرایط اقلیمی خاص این استان، خدمات برق رسانی به خوبی انجام شده و در تولید برق فعالیت های بسیار مناسبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: از سویی شرکت توزیع برق  وبرق منطقه ای گیلان و  نیز  وزارت نیرو در راستای تحقق شعار سال که جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی است، گام های بسیار موثری برداشته اند و طرح های خوبی در حال اجراست.

زارع بیان کرد: در جریان حوادث های طبیعی در سال های گذشته خسارت های زیادی به شبکه های توزیع برق گیلان وارد شده اما با همه محدودیت های موجود در بخش های مختلف مالی و امکاناتی، ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار تهیه و فاز اول طرح تبدیل شبکه های فرسوده به کابل خودنگدار در گیلان انجام شد.

استاندار گیلان به آغاز فاز دوم پروژه اصلاح شبکه های فرسوده شرکت توزیع برق گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: فاز دوم این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان و به میزان یک هزار کیلومتر آغاز شده و امید است که مراحل بعدی نیز اجرا شود اهداف مهم طرح چون  افزایش اطمینان و کاهش ریسک شبکه برق رسانی محقق شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان هم در مراسم افتتاحیه این پروژه در رشت اظهار داشت: در این فاز یک هزار کیلومتر از شبکه های سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان تعویض و تبدیل خواهد شد.

محمداسماعیل هنرمند افزود: همچنین فاز اول این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به اتمام رسید که در این مرحله، یکهزار کیلومتر از شبکه های سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار تبدیل شد و امید است فاز دوم نیز تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: البته فاز دوم این طرح با کمک و مساعدت استاندار گیلان را به صورت نمادین و آنلاین در دو شهرستان رودسر و رضوانشهر آغاز خواهیم کرد که هدف ما با اجرای این پروژه ها، پایداری شبکه های برق و کاهش خاموشی ها در استان گیلان می باشد.

وی اضافه کرد: در گیلان حدود ۱۹ هزار کیلومتر خط فشار ضعیف وجود دارد که با توجه به این میزان، یکی از استان هایی هستیم که از بیشترین میزان خط فشار ضعیف برخوردار است و در اجرای این طرح، سیم های مسی به کابل های خودنگهدار تبدیل می شود.

وی به سایر فعالیت های مهم این شرکت طی سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: در راستای اجرای طرح حذف مراجعات حضوری مشترکین شرکت توانیر از آذرماه امسال اجرای خدمات غیرحضوری به کلیه مشترکین برق را از طریق سامانه برق ایران (برق من) کلید زده شد که در این اپلیکیشن جامع تمام خدمات صنعت برق اعم از اعلام خاموشی ها، فروش انشعاب جدید و غیره ارائه خواهد شد و به راحتی از طریق سایت شرکت توزیع برق در دسترس می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان به پیاده سازی طرح برق امید در گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح هم اینک در گیلان در حال اجرا می باشد که در این طرح مشترکین به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می شوند که هدف از اناجم این طرح کاهش مصرف برق است تا در تابستان سال آینده با کمبود برق مواجه نشویم.

هنرمند با اشاره به امضای تفاهم نامه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت ها و کارهای مهم انجام شده، تفاهم نامه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ارسلان زارع استاندار گیلان و شرکت توزیع برق امضاء شد که ۸۰ میلیارد تومان به این شرکت کمک می شود و در فاز اول ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اظهار کرد: همچنین یک وام یکصد میلیارد تومانی نیز توسط استانداری گیلان برای بازسازی شبکه های فرسوده برق این استان در نظر گرفته شده که این میزان وام برای بازسازی شبکه های فرسوده گیلان هزینه خواهد شد.

در پایان این مراسم نیز فاز دوم پروژه تبدیل سیمهای مسی به کابل خودنگهدار برق در گیلان توسط ارسلان زارع استاندار این استان به صورت ویدئو کنفرانس و آنلاین در شهرهای رودسر و رضواشهر گیلان افتتاح شد.

استان گیلان با 2 و نیم میلیون نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد و ۲ هزار و ۵۵۸ روستای گیلان دارای برق هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما