شناسهٔ خبر: 45466184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میرتاج‌الدینی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

رد کلیات لایحه بودجه باعث بحران می‌شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ثبات اقتصادی که از آب حیات واجب‌تر است با رد کلیات بودجه وضعیت بدتری پیدا نمی‌کند بنابراین لازم است ما در این زمینه منابع کلان را در نظر بگیریم.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۲۱
کد خبر ۷۶۵۱۵۲۵
دانلود PDF

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ثبات اقتصادی که از آب حیات واجب‌تر است با رد کلیات بودجه وضعیت بدتری پیدا نمی‌کند بنابراین لازم است ما در این زمینه منابع کلان را در نظر بگیریم.

رد کلیات لایحه بودجه باعث بحران می‌شودبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: ما به راحتی نمی‌توانیم کلیات لایحه بودجه را رد کنیم، چرا که دولت بیش از ۶ ماه روی آن کار کرده و مجلس نیز به مدت دو ماه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق به طور شبانه روزی این لایحه را بررسی کرد.

میرتاج الدینی افزود: ثبات اقتصادی که از آب حیات واجب‌تر است با رد کلیات بودجه وضعیت بدتری پیدا نمی‌کند، بنابراین لازم است ما در این زمینه منابع کلان را در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر لایحه بودجه  را تصویب کنیم دست مجلس باز می‌شود، اما با رد آن جامعه را به سمت بحران می‌بریم، بنابراین می‌توانیم در زمان بررسی جزئیات ایرادات را رفع کند.

نماینده مردم تبریز اظهار کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث مخالفت تعدادی از نمایندگان با کلیات لایحه بودجه شده است و این در حالی است که در این مورد در کمیسیون تلفیق تصمیم گیری شده است از سوی دیگر ما می‌توانیم در این مورد در زمان بررسی جزئیات در صحن تصمیم گیری کنیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه تاکید کرد: ایجاد شفافیت، برقراری نظم مالی، تعیین تکلیف نرخ ارز و درآمد حاصل از آن، تقویت اعتبارات تخصیص یافته به محرومیت زدایی، حمایت از اشتغال زایی و تولید کمااینکه اعتبارات این بخش در کمیسیون تلفیق ۳ برابر شده، سود یارانه به ۳۲ هزار میلیارد افزایش پیدا کرده است، همچنین تعیین ردیف‌هایی برای ارتقاء حوزه‌های آموزش و فرهنگ، بهبود معیشت مردم، حمایت از اقشار محروم، همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی، کاهش وابستگی بودجه به نفت و حمایت از افراد فاقد بیمه از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما