شناسهٔ خبر: 45461805 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

میرتاج‌الدینی: کمیسیون تلفیق اعتبار اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی را 3 برابر کرد

نماینده تبریز در مجلس گفت: حدود 10 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه 1400 از سوی دولت در نظر گرفته شده که کمیسیون تلفیق آن را حدود 3 برابر کرده و به 27 هزار میلیارد تومان رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 14 بهمن ) در جلسه علنی مجلس و در موافقت با لایحه بودجه 1400، اظهار داشت: بودجه سند مالی کشور است؛ مگر کشور را می‌توان بدون بودجه و قانون بودجه اداره کرد؟

وی افزود: بودجه سه دوازدهم هم برای زمان‌هایی است که ما فرصت بررسی و تصویب بودجه را نداشته باشیم، بودجه یک دوازدهم و سه دوازدهم برای شرایط بحرانی است؛ نباید پیام منفی به جامعه بدهیم.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا ثبات اقتصادی که از آب حیات برای جامعه واجب‌تر است با رد کلیات بودجه به دست می‌آید در حالیکه باید منافع و مصالح کلان جامعه را در نظر بگیریم.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: اگر بودجه را به دولت و کمیسیون‌ها بازگردانیم غیر از این نخواهد شد زیرا محدودیت منابع داریم.

وی افزود: ما هنوز ساختار بودجه را اصلاح نکرده‌ایم و اگر لایحه بودجه را بازگردانیم بعد از یک ماه چیزی غیر از این نخواهد شد و حداکثر حدود 5 تا 6 درصد تفاوت خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید آثار تصویب و رد بودجه را در جامعه بدانیم ولی اگر با تصویب بودجه موافقت کنیم دست خود را باز خواهیم کرد و پیام منفی به جامعه نخواهیم داد.

وی گفت: بحث اصلی امروز مجلس حذف رانت ارز 4200 تومانی است که در اصل رانت بودن آن همگان معترفند؛ حتی دولت هم می‌گوید رانت است و درخواست دارد تا خودشان آن را حل کنند.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: ما می‌توانیم درباره ارز 4200 تومانی که مصوبه کمیسیون تلفیق است بعدها در صحن تصمیم بگیریم و یا زمان اصلاح آن را در اختیار مجلس قرار دهیم و یا حتی می‌توان در کمیسیون‌های مجلس درباره آن تصمیم گرفت.

میرتاج‌الدینی گفت: شفافیت بودجه، نظم و انضباط مالی، نرخ ارز و درآمدها با مصوبه کمیسیون تلفیق بیشتر شده است ضمن اینکه این کمیسیون محرومیت‌زدایی و حمایت از اشتغالزایی و تولید را هم مد نظر قرار داده است.

وی تصریح کرد: حدود 10 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه 1400 از سوی دولت در نظر گرفته شده که کمیسیون تلفیق آن را حدود 3 برابر کرده و به 27 هزار میلیارد تومان رساند.

میرتاج‌الدینی گفت: حمایت از تولید در لایحه بودجه 1400 ، 7 هزار میلیارد تومان بوده است که کمیسیون تلفیق آن را به 32 هزار میلیارد تومان رسانده است.

وی تصریح کرد: توجه به معیشت و اقشار محروم و حمایت از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری با مصوبه کمیسیون تلفیق بیشتر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما