شناسهٔ خبر: 45432728 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

ایران در ایران

صاحب‌خبر -


علت مرگ پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله آنفلوانزا نیست

ساری - علت تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل نبود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: بعد از بررسی‌های نتایج آزمایشگاهی مشخص شد، علت تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل نبود. رضوانی افزود: کارشناسان دامپزشکی برای نمونه‌برداری و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه دامپزشکی تهران اقدام کرده‌اند که نتیجه این بررسی‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد. مدیرکل محیط زیست مازندران هم از تلفات ده‌ها پرنده مهاجر دیگر در تالاب میانکاله خبر داد و گفت: هم‌اکنون نیروهای محیط‌ زیست در حال جمع‌آوری لاشه این پرنده‌ها هستند.  درچند روز اخیر ۴۲ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی و فلامینگو تلف و از سطح خلیج جمع‌آوری شدند.

اعمال تخفیفات ۴۰ درصدی دریایی و بندری بین بندر چابهار و چهاربندر هند

زاهدان - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تشریح جزئیات تجهیزات بندری وارد شده به چابهار از سوی هند اعلام کرد: در مجموع و تا نیمه نخست سال آینده، ۶ دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی وارد می‌شود که معادل ۳۰ درصد از رقم ۸۵ میلیون دلار تجهیزاتی است که قرار بوده از سوی هندی‌ها به بندر چابهار وارد شود.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی، با اشاره به آغاز ورود تجهیزات از سوی هندی‌ها به بندر چابهار اظهار کرد: در مرحله نخست دو جرثقیل ساحلی ۱۴۰ تنی که از مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات بندری به شمار می‌روند به بندر چابهار اضافه می‌شوند؛ با این اتفاق میزان تخلیه و بارگیری سالانه تا ۲۰ میلیون تن ارتقا پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: این جرثقیل‌ها محدودیتی در تخلیه و بارگیری نوع کالا ندارند و هم کالاهای کانتینری و هم کالاهای فله‌ای را می‌توانند تخلیه و بارگیری کنند.
 مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تسهیلات و تخفیف‌های متقابل و مناسبی بین بنادر ایران و هند برقرار شده است، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد تخفیف دریایی و بندری به‌ کالاها و کشتی‌هایی که از ۴ بندر هند به چابهار و بالعکس می‌آیند، در نظر گرفته شده است که این مسأله در جذب کالا و کشتی مؤثر خواهد بود.

نظر شما