شناسهٔ خبر: 45415310 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت عظیم‌ترین تجهیزات نفتی در آذرآب

عظیم‌ترین تجهیزات نفتی در قالب ۱۴ قرارداد داخلی در آذرآب اراک در حال ساخت است.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۲۹
کد خبر ۷۶۴۸۶۳۲
دانلود PDF

عظیم‌ترین تجهیزات نفتی در قالب ۱۴ قرارداد داخلی در آذرآب اراک در حال ساخت است.

میرمحمود مدیرعامل شرکت آذرآب  اراک در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: عظیم‌ترین تجهیزات انرژی در قالب ۱۴ قرار داد در شرکت آذرآب اراک در حال اجرا که بین ۵۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میرمحمود افزود: ارزش اقتصادی و حفظ ارزی این قرارداد‌ها ۱۰۰ میلیون دلار است که اشتغال ۱۵۰۰ صنعتگر آذرآب را تضمین می‌کند.

او ظرفیت فعال کارخانه آذرآب را ۴۰ درصد عنوان و اضافه کرد: در صورت حمایت بانک‌ها برای صدور ضمانت نامه بانکی این شرکت قادر است ۳۰ میلیون یورو قرارداد منعقد کند.

مدیرعامل شرکت آذرآب با بیان اینکه در این صورت حفظ ارزی و صرفه جویی ارزی امسال دو برابر می‌شود تصریح کرد: این کارخانه قادر به ساخت انواع تجهیزات عظیم و مهم انرژی کارخانه سیمان و معادن است.

شرکت صنایع آذرآب اراک بعد از انقلاب در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلر‌های نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان، شیر‌های سر چاه‌های پالایشگاه نفت و گاز فعالیت دارد. و هیچ پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه، سد و کارخانه سیمانی در ایران نیست، مگر آنکه رد پای متخصصان آذرآب در آن هست.

آذرآب یک شرکت تحریم شکن است که تحریم بنزین را شکست و با ساخت پروژه زیردریایی و پروژه‌های سری کشور بعد از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، دومین مجموعه‌ای بودکه در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

انتهای پیام / ج

نظر شما