شناسهٔ خبر: 4539525 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده رشت در مجلس:12مشکل گیلان در بسته پیشنهادی به دولت ارائه شده است

رشت - ایرنا - نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به گیلان گفت: در بسته پیشنهادی به دولت، 12 مشکل عمده استان ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پروژه هایی همچون راه آهن قزوین - رشت ، طرح آب های سطحی، دفن زباله، حل مشکل زیست محیطی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت، تکمیل سایت نفتی رودسر و پتروشیمی رودبار و ساخت دو سد در حال احداث شفارود رضوانشهر و پلرود ررودسر را از جمله این مشکلات عنوان کرد.

وی ادامه داد: کاستی ها و تنگناها باید با وفاق ، همدلی، دوستی و یکصدایی رفع شود تا زمینه توسعه استان فراهم آید.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بیکاری در گیلان را یکی از مهمترین دغدغه ها خواند و افزود: رفع این مشکل، با اصلاح زیرساخت ها حاصل می شود.

وی اضافه کرد: اعتباراتی که هیات دولت برای طرح ها و پروژه های گیلان اختصاص می دهد؛ علاوه بر توسعه استان، موجبات سرمایه گذاری را نیز فراهم می کند.

جعفرزاده طرح سامد و مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از طریق سامانه تلفنی 111 را نمادی از توجه به دولت الکترونیک و در عین حال حفظ کرامت مردم خواند و گفت: این امر از یک سو موجب کاهش هزینه های مردم و از سوی دیگر صرفه جویی در رساندن پیام و مشکلات به گوش مسوولان می شود.

رییس جمهوری و هیأت دولت، فردا (چهارشنبه بیست و ششم فروردین ماه) پانزدهمین سفر استانی را به گیلان انجام می دهند.

رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید پیش از این به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان و قم سفر کرده اند.

مرکز ارتباطات مردمی استان گیلان نیز در آستانه سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، امروز (سه شنبه) در رشت افتتاح و راه اندازی شد.

با راه اندازی سامانه ارتباط مردمی با رییس جمهوری با استفاده از خط تلفن 111 ، امکان مناسبی برای دسترسی عموم مردم به هیات دولت برای انعکاس مشکلات و نظرات فراهم آمده است.

مردم می توانند 24 ساعت قبل از سفر رییس جمهوری و هیأت دولت و همچنین 24 ساعت بعد از سفر، با این سامانه ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را مطرح کنند.

با ارائه کد ملی و دریافت شماره رهگیری، یک ماه بعد، پاسخ مردم در خصوص مشکل طرح شده، قابل دریافت است.ک/3

6029 / 2007