شناسهٔ خبر: 45375031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم استفاده از ظرفیت شوراها در اجرای طرح‌ها/ توسعه روستاها در اولویت است

استاندار سمنان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت اعضای شورای اسلامی شهر و روستا برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی بهره‌مند شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر عصر امروز در نشست بررسی و رسیدگی به مشکلات روستای فرومد که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه وجودی شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت در فرآیند تصمیم‌گیری‌های روز جامعه و مسائل اقتصادی و عمرانی است.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که مشکلات مطرح‌شده از سوی رئیس شورای اسلامی و دهیار روستای فرومد با پیگیری و تلاش مستمر مسؤولان برطرف شود.

استاندار سمنان گفت: فلسفه وجودی شوراها مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها است و مدیران حتماً از ظرفیت اعضای شورای اسلامی شهر و روستا برای انجام طرح‌های عمرانی و زیرساختی بهره‌مند شوند.

آشناگر عنوان کرد: به‌طور حتم مشارکت اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در فرآیند تصمیم‌گیری‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی، در پیشبرد بهتر امور بسیار تأثیرگذار است.

وی گفت: باوجود مشکلات اعتباری در سال‌های گذشته، اما همواره برای توسعه روستاهای استان سمنان تلاش شد و خدمت‌رسانی به آحاد جامعه تا آخرین لحظه پایان کار دولت تدبیر و امید ادامه دارد.

هزینه بیش از ۷ میلیارد تومانی قرارگاه سازندگی در فرومد

ملایری، فرماندار میامی نیز در این نشست اظهار کرد: دهستان فرومد دارای ۱۰ روستا و دارای دو هزار و ۶۱۴ نفر جمعیت و ۹۳۴ خانوار است.

وی گفت: به اذعان مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اقدامات انجام شده در دهستان فرومد در دولت دوازدهم به‌اندازه تمام فعالیت‌های انجام شده در ۳۵ سال قبل از این دولت بود.

فرماندار میامی بیان کرد: اداره کل بنیاد مسکن در دولت دوازدهم یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۷۴۲ میلیون تومان، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سه میلیارد و ۳۴۹ تومان در روستای فرومد در سه سال گذشته هزینه کرده است.

ملایری اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) سه میلیارد و ۲۰۰ برای ساخت جاده فرومد- شفیع‌آباد مصوب کرد که دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی گفت: همچنین قیر رایگان برای بازسازی جاده‌های دهستان فرومد در نظر گرفته شده است که با عبور از فصل سرد برای اجرای طرح بازسازی این جاده‌ها اقدام می‌شود.

فرماندار میامی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۶۶۰ میلیون تومان در روستای فرومد هزینه کرده است و در سال‌های گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل ارزش‌افزوده به دهیاری فرومد پرداخت شد.

وی عنوان کرد: قرارگاه سازندگی در سال‌های گذشته هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در دهستان فرومد هزینه کرده است.

خدمات‌رسانی به مردم فرومد ادامه می‌یابد

مهدی صمیمیان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان نیز اظهار کرد: سال گذشته ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل ارزش‌افزوده به‌صورت نقدی به‌حساب دهیاری فرومد واریز شد.

وی افزود: همچنین در روزهای آینده هم ۱۰۰ میلیون تومان از محل ماده ۵۸ به‌حساب روستای فرومد واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: با توجه به تفریغ بودجه دهیاری فرومد، اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان آمادگی دارد در صورت پیشنهاد طرح، مبلغ دو میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات پست بانک با تنفس یک‌ساله و کارمزد هشت درصد برای دهیاری فرومد فراهم کند.

صمیمیان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید اعتبار و حمایت‌های خوبی از روستای فرومد شد و خدمات‌رسانی به مردم این منطقه با تمام تلاش ادامه می‌یابد.

به گزارش فارس، در این جلسه در ارتباط با تکمیل سوله ورزشی، رفع مشکلات در ارتباط اورژانس جاده‌ای و راه‌های فرعی حریم روستا، آب و فاضلاب فرومد و جاده دسترسی فرومد-شفیع آباد و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی مطالبی از سوی محمد لطفیان، رئیس شورای اسلامی روستای فرومد مطرح شد که با دستور علیرضا آشناگر، دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع مشکلات مطرح شده، مکلف شدند.

انتهای پیام/74007/ز/س/

نظر شما