شناسهٔ خبر: 45333848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ظریف:

آماده همکاری با روسیه در مورد قفقاز و خلیج فارس هستیم

وزیر خارجه گفت: همکاری‌های ایران و روسیه در جهت ثبات منطقه است، آمادگی داریم با مسکو در مورد منطقه قفقاز و خلیج‌فارس همکاری کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به منطقه در مسکو حضور دارد، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

ظریف افزود: در حوزه حمل و نقل و سایر حوزه‌ها درباره همکاری مفید و سازنده دو کشور در حوزه انرژی هسته‌ای و نحوه تقویت آن گفت‌وگو کردیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: همچنین در مورد افغانستان مشورت خوبی داشتیم برای اینکه حاکمیت قانون و همراهی همه گروه‌ها منجمله طالبان که امروز هیئتی از طالبان در ایران هستند و با همکاران من مشغول گفت‌وگو هستند.

وی تاکید کرد: منطقه ما و همکاری‌های ایران و روسیه در جهت صلح و ثبات در منطقه است و آمادگی داریم با روسیه چه در مورد منطقه قفقاز و چه خلیج فارس همکاری کنیم.

ظریف با اشاره به روابط ایران و روسیه افزود: از کل حیات ایالات متحده ما دوران بیشتری دارای رابطه با روسیه بودیم و این روابط وابسته به کسی نیست. نوع روابط ما حتما محکم است و محکم‌تر هم خواهد شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار کرد: ما کاهش تعهدات خود را در پنج مرحله انجام دادیم و با متانت و صبر استراتژیک شروع به کاهش تعهدات کردیم، علیرغم همه تلاش‌های ما طبق قانون موظف هستیم این کار را انجام دهیم، ولی اگر تا آن زمان اقدامات مناسب برای آمریکایی‌ها پایان دهند و ما نتیجه آن را ببینیم آن زمان است که ایران به تمام تعهداتش برمی‌گردد نه تنها مانع دسترسی بازرسان آژانس براساس پروتکل الحاقی نمی‌شود بلکه به سایر تعهداتش عمل می‌کند.

پایان پیام/50

نظر شما