شناسهٔ خبر: 67205033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نخست‌وزیر ایتالیا: اسرائیل در دام حماس افتاده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- «جورجیا ملونی»، نخست وزیر ایتالیا روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان اجلاس سران G7 گفت که اسرائیل در تله‌ای که حماس در جنگ خود علیه غزه ایجاد کرده است، افتاده است.

به گزاش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «ملونی بر لزوم یادآوری حملات 7 اکتبر تاکید کرد و گفت که اسرائیل در دام حماس که هدف آن منزوی کردن آن بود، افتاد و به نظر می‌رسد که موفق شده است».

نخست وزیر ایتالیا تصریح کرد که باید برای برقراری صلح در خاورمیانه تلاش کرد.

وی ادامه داد: «اکنون باید برای صلح تلاش کنیم، یعنی گفت‌وگوای بیشتر…و حق اسراییل را برای امن و زندگی در صلح و حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشوری به رسمیت بشناسیم، آن‌ها باید جایی که با آرامش در آن زندگی کنند را داشته باشند… این تنها راه حل مشکل است».

ملونی در پاسخ به این سوال که آیا ایتالیا باید فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند، گفت: «به نظر می رسد اسرائیل در دام حماس که هدف آن منزوی کردن تل آویو است، افتاده است».

وی تأکید کرد: ما برای امنیت اسرائیل تلاش می‌کنیم و این کاری است که ایتالیا انجام می‌دهد.

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که اظهارات وی در کنفرانس مطبوعاتی درباره افتادن اسرائیل در دام حماس تعجب برانگیزترین آنها بود.

نشست سران گروه هفت روز جمعه به اتفاق آرا از “پیشنهاد آمریکایی” مصوب شورای امنیت برای آتش بس فوری در نوار غزه و آزادی همه گروگان ها حمایت کرد.

در بیانیه مشترک اجلاس سران گروه هفت آمده است که «اسرائیل باید در هر شرایطی به طور کامل از قوانین بین المللی تبعیت کند».

از هفت اکتبر 2023، اسرائیل جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که بیش از 122 هزار فلسطینی در آن کشته یا زخمی شده‌اند و این تل آویو را در انزوای بین المللی قرار داده و موجب محاکمه آن در دادگاه بین المللی دادگستری شده است.

اسرائیل با وجود دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و دستور دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم رفح، به جنگ خود ادامه می دهد.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما