شناسهٔ خبر: 45299464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جلد چهارم کتاب وصیت‌نامه شهدای کرمان رونمایی شد

کرمان - ایرنا - جلد چهارم کتاب وصیتنامه کامل شهدای استان کرمان در ۷۸۳ صفحه با حضور استاندار کرمان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کتاب وصیتنامه شهدای کرمان در چهار جلد به چاپ رسیده است و جلد چهارم این مجموعه نفیس در نشست شورای عالی استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری کرمان رونمایی و معرفی شد.

استاندار کرمان در آیین رونمایی از جلد چهارم کتاب وصیتنامه شهدای این استان، مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را محور هرگونه رفتار و تولید گفتمان ایثارگری در این استان برشمرد و گفت: مخاطب‌شناسی مهمترین مسئله در نمادسازی و فضاسازی و طراحی فضاها با دید فرهنگ ایثار و شهادت است.

علی زینی‌وند افزود: روح مردمی بودن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید در کارگروه‌ها و جلسات اداری کم‌رنگ شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مردمی هستند و کار دولتی و حکومتی نیست افزود: دولت باید شکل‌گیری و زمینه‌ برای ایفای نقش مردم در حوزه ایثار و شهادت را فراهم کند.

استاندار کرمان گفت: مخاطب‌شناسی مهمترین مسئله در نمادسازی و فضاسازی، ساماندهی زیارتگاه‌های شهدای گمنام و طراحی فضاهای با دید فرهنگ ایثار و شهادت است.  

زینی‌وند تاکید کرد: طراحی نمادها باید به تناسب سلیقه‌ مخاطب باشد و تولید نماد و گفتمان بدون توجه به مخاطب ممکن است به جای نشاط، سایش روح ایجاد کند.  

وی به مخالفت‌ها و ضدیت‌ها علیه جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: اتاق‌های فکر حساب شده‌ای مبتنی بر جمع‌آوری اطلاعات از دل جوانان علیه جمهوری اسلامی و جوانان ما طراحی شده که بمباران شدید ضدهویتی ایجاد می‌کنند.

استاندار کرمان اظهار داشت: کارهای رسمی و فرمالیته و حرف‌های تکراری، تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیست، که اگر اینگونه بود رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب را نمی‌نوشتند.

زینی‌وند، بیانیه گام دوم انقلاب را آسیب‌شناسی دقیقی برای بازسازی هویت جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: فرمانداران و شهرداران موظف هستند تمام تصاویر شهدا و نمادهای ایثارگری را برازنده، زیبا، هنرمندانه و با طراحی جذاب اجرا و نصب کنند.  

وی خاطرنشان کرد: شهدا، قهرمانان ملی ما هستند و طراحی و معماری تصاویر ایثارگری مبتنی بر مولفه‌های انقلاب اسلامی باید مورد توجه باشند.

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری کنگره بانوان ایثارگر و شهید گفت: به صورت مستقل و در شان و جایگاه زنان، نقش این قشر از جامعه در جنگ تبیین نشده و بعضا اجحاف هم شده که برپایی این کنگره به بخشی از این نقش خواهد پرداخت.
 

نظر شما