شناسهٔ خبر: 45292523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمان: مکتب سپهبد شهید سلیمانی محور گفتمان ایثارگری باشد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را باید محور هرگونه رفتار و تولید گفتمان ایثارگری در این استان باشد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایرنا، دکتر علی زینی‌وند روز یکشنبه در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محل سالن پیامبر اعظم (ص) افزود: مخاطب‌شناسی مهمترین مساله در نمادسازی، فضاسازی و طراحی‌ها با دید فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی اظهار داشت: تمامی برنامه‌های ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان مردمی و خودجوش هستند و در این زمینه دولت باید شکل‌گیری و زمینه‌ برای ایفای نقش مردم در حوزه ایثار و شهادت را فراهم کند.

استاندار کرمان گفت: مخاطب‌شناسی مهمترین مساله در نمادسازی و فضاسازی، ساماندهی زیارتگاه‌های شهدای گمنام و طراحی فضاهای با دید فرهنگ ایثار و شهادت است و طراحی نمادها باید به تناسب سلیقه‌ مخاطب باشد.

وی با بیان اینکه تولید نماد و گفتمان بدون توجه به مخاطب ممکن است به جای نشاط، سایش روح ایجاد کند گفت: اتاق‌های فکر حساب شده‌ای مبتنی بر جمع‌آوری اطلاعات از دل جوانان علیه جمهوری اسلامی و جوانان ما طراحی شده که بمباران شدید ضدهویتی ایجاد می‌کنند لذا باید مراقبت های لازم را لحاظ کرد.

استاندار کرمان اظهار داشت: فعالیت‌های رسمی و فرمالیته و حرف‌های تکراری، تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیست، که اگر این گونه بود رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب را نمی‌نوشتند.

زینی‌وند، بیانیه گام دوم انقلاب را آسیب‌شناسی دقیقی برای بازسازی هویت جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: فرمانداران و شهرداران موظف هستند تمام تصاویر شهدا و نمادهای ایثارگری را برازنده، زیبا، هنرمندانه و با طراحی جذاب اجرا و نصب کنند.

وی عنوان کرد: شهدا، قهرمانان ملی هستند و طراحی و معماری تصاویر ایثارگری مبتنی بر مولفه‌های انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری کنگره بانوان ایثارگر و شهید گفت: به صورت مستقل و در شان و جایگاه زنان، نقش این قشر از جامعه در جنگ تبیین نشده و بعضا اجحاف هم شده که برپایی این کنگره به بخشی از این نقش خواهد پرداخت.

همچنین در این آیین از جلد چهارم کتاب وصیتنامه شهدای استان کرمان در ۷۸۳ صفحه رونمایی شد.

نظر شما