شناسهٔ خبر: 4529835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس:

صدور فکت‌شیت از سوی ایران مانع سوءتعبیرها و ابهامات می‌شود

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: صدور و انتشار فکت‌شیت از سوی دستگاه دیپلماسی ایران مانع از سوءتعبیرها و ابهامات می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید محمدحسین میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در اصفهان اظهار کرد: حدود 200 نفر از نمایندگان مجلس معتقد بودند که باید هرچه سریع‌تر فکت‌شیت ایرانی به طور رسمی منتشر شود.

وی بیان کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و مواضع و سخنان صریح و شفاف معظم‌له در روزهای اخیر و همچنین با عنایت به اقدام دور از اخلاق طرف آمریکایی مبنی بر انتشار فکت‌شیت سراسر غیر واقع و کذب لاتین در روز انتشار بیانیه مشترک لوزان، دستگاه دیپلماسی ایرانی هر چه سریع‌تر فکت‌شیت ایرانی را منتشر کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: حقیقت آن است که نمایندگان مجلس با امضا کردن بیانیه‌ای مبنی بر صدور و انتشار فکت‌‌شیت ایرانی از سوی تیم مذاکره‌کننده ایرانی، در پی آن هستند که مانع از بروز و ظهور ابهامات و سوءتعبیرها شوند، چرا که معتقدیم هیچ مانع و مشکلی برای عدم انتشار فکت‌شیت نیست.

وی بیان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور به خوبی می‌داند که هیچ بهانه و توجیهی جز عدم صلاح دید و اجازه شورای عالی امنیت ملی ایران برای عدم انتشار فکت‌شیت ندارد، قطعا انتشار فکت‌شیت ایرانی لوزان 2 از بروز شک‌ و شبهه‌ها و سوء‌تعبیرها جلوگیری می‌کند.

میرمحمدی اضافه کرد: اصرار مسئولان دیپلمات ایرانی مبنی بر عدم انتشار فکت‌شیت ایرانی تا به امروز غیر قابل توجیه بوده است و با توجه به اهمیت بالای بحث هسته‌ای برای نظام و ملت ایران، هرگونه نقد و به تعبیری چکش‌کاری بیشتر منجر به نگارش و تدوین قوی‌تر توافق نهایی هسته‌ای خواهد شد.

به گزارش فارس، روز گذشته جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای خواستار صدور هرچه سریع‌تر فکت‌شیت ایرانی از سوی دستگاه دیپلماسی شدند.

انتهای پیام/63030/س20/د1000

نظر شما