شناسهٔ خبر: 45285781 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تغییر قانون در لیگ برتر هندبال و صعود چهار تیم به دور نهایی

تهران- ایرنا- کمیته انضباطی فدراسیون هندبال آرای خود را در خصوص اتفاقات لیگ این رشته اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمیته انضباطی فدراسیون هندبال پس از برگزاری چندین جلسه و بررسی تمامی موارد و اتفاقات مورد بحث دیدار بین تیم‌های فراز بام خاییز دهدشت و سپاهان اصفهان که در تاریخ ۱۸ دی ماه برگزار شده بود با حضور اعضا به موضوع شکایت تیم زغال سنگ طبس در خصوص مسائل به وجود آمده در این دیدار پرداخت.

در این جلسات که با حضور نمایندگان حقوقی، دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و بازرسی وزارت ورزش و جوانان و دیگر اعضا تشکیل شد، ضمن بررسی کلیه موارد و تماشای فیلم مسابقه، گزارش تخصصی کمیته فنی فدراسیون متشکل از جمعی از نخبگان و کارشناسان هندبال مورد بررسی قرار گرفت و برخی از بازیکنان و مربیان دو تیم جهت ارائه توضیحات احضار شده و در نهایت این کمیته رای خود در خصوص موضوعات و اتفاقات این دیدار را اعلام کرد:

۱- باشگاه فرهنگی ورزشی فراز بام خاییز دهدشت و فولاد مبارکه اصفهان به نظارت مستمر، پایدار و دقیق در رعایت اصول اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه توسط همه دست اندرکاران زیر مجموعه در رشته ورزشی هندبال ملزم گردیدند و در این خصوص تذکر کتبی داده شد.

۲- مهرداد صمصامی بازیکن باشگاه فراز بام خاییز دهدشت به ۶ ماه محرومیت قطعی از حضور در کلیه مسابقات و پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

۳- امیر احمدی بازیکن باشگاه فراز بام خاییز دهدشت به ۶ ماه محرومیت تعلیقی از حضور در کلیه مسابقات و پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

۴- مجتبی حیدرپور بازیکن تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان نیز به سه ماه محرومیت تعلیقی از حضور در کلیه مسابقات و پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

۵- در سی و سومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال کشور، علیرغم اینکه قبلا و به موجب صورت‌جلسه فنی و قرعه‌کشی مسابقات مذکور قرار بر این بود که سه تیم از هر گروه صعود نمایند، اما با توجه به شرایط و اوضاع و احوال ترسیمی و با تامل به نظر صریح اعضای کارگروه فنی (خبرگان فنی) و نیز اعضای کمیته انضباطی در راستای احقاق حق و جلوگیری از تضییع حق باشگاه زغال سنگ طبس، از هر گروه چهار تیم به مرحله نهایی صعود می کنند. 

تیم زغال سنگ طبس نسبت به تساوی بازی دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و فراز بام خاییز دهدشت که سبب شد این تیم از صعود به جمع ۳ تیم بالای جدول باز ماند اعتراض کرده و مدعی شدند در این تساوی شائبه تبانی وجود دارد.

این دیدار که روز ۱۸ دی ماه برگزار شده بود با تساوی ۲۴ بر ۲۴ به اتمام رسید. لیگ برتر هندبال کشور در این فصل شامل دو گروه ۶ تیمی بود و در گروه اول تیم‌های نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس بهبهان به ترتیب رده‌های اول تا سوم را بدست آورده و به دور نهایی صعود کردند. 

در گروه دوم نیز تیم‌های صنعت مس کرمان، فولادمبارکه سپاهان و فراز بام خاییز دهدشت موفق شدند تا رده‌های اول تا سوم گروه را بدست آورده و به دور بعد صعود کنند. اما حالا با تصمیم فدراسیون هندبال قرار است ۲ تیم چهارم از هر گروه به دور نهایی صعود کرده تا قانون این لیگ تغییر کند.

نظر شما