شناسهٔ خبر: 45260044 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با همکاری کمیته امداد و بنیاد مستضعفان صورت گرفت

ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای محرومان

نجمه محمودی‌نیا

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در تفاهم نامه ای برنامه ۱۰ هزار واحد مسکونی را مشترک با کمیته امداد به مدت دو سال شروع می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کمیته امداد امام (ره) گفت: ما اعتقادمان همیشه این بوده که توانمندی محرومان در دو بعد اشتغال و تامین مسکن می تواند موفق تر جلوه کند. 

وی در بخش دیگری افزود: خوشبختانه کمیته امداد سابقه درخشانی در این زمینه دارد به ویژه در این دو سال اخیر که در خدمت آقای بختیاری بودیم به وضوح دیدیم که این توانمندسازی برای خدمت به محرومان تقویت شده است. بنیاد مستضعفان با آشنایی که با این طیف داشته و سابقه ای که داشته سعی کردیم این عرصه را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در بعد وام اشتغال و قرض الحسنه بنیاد سابقه خوبی دارد. از طریق نهادهای حمایتی سعی کردیم وام قرض الحسنه و اشتغال پرداخت کنیم که البته دولت و مجلس در تبصره ۱۴ یا ۱۶ حمایت خوبی را از این عرصه داشتند و امیدواریم برای سالهای بعد تقویت شود.

وی افزود: ما برای مسکن معلولان خانوارهای دارای دو معلول به بالا تفاهم نامه ای را برای ۱۴ هزار واحد مسکونی با سازمان بهزیستی داشتیم. خوشبختانه اکنون نزدیک به ۱۰ هزار واحد تحویل داده شده و ۳۰۰۰ واحد نیز در حال احداث است و امید است هر چه زودتر به اتمام برسد.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه با بیان اینکه برای مسکن محرومان امسال تقاضایی که رئیس کمیته امداد داشتند و وضعیتی که در کشور ایجاد شد برای کمک به رهن و اجاره سعی کردیم به دو سازمان حمایتی کمیته امداد و بهزیستی کمک کنیم، گفت: مجموعا ۲۳۰ میلیاردتومان برای دو سازمان حمایتی در خردادماه و تیرماه کمک کردیم. 

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه امروز گفت: در این تفاهم نامه ۱۰ هزار واحد مسکونی را مشترک با کمیته امداد به مدت دو سال شروع می کنیم.

فتاح تصریح کرد: امروز در حضور رئیس کمیته امداد می خواهم که به این زمان بندی متعهد باشند و این مهم است.

وی همچنین اظهار کرد: درست است که مساحت خانه ها کم است اما باید ضدزلزله باشد.


رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تعهد بنیاد در این ۱۰هزار واحد به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان بلاعوض است که مجموعا تعهد ما برای ۱۰ هزار واحد ۵۰۰ میلیارد تومان است گفت: سعی می کنیم که این تعهد را به صورت کامل و به موقع انجام دهیم و اجرای آن به عهده مجریان کمیته امداد است.

وی در ادامه بیان کرد: تعهد ما نقد است اما اعلام می کنیم که بخشی از این تعهد را می توانیم با تامین سیمان و سایر مصالح نیز انجام دهیم.  


فتاح در ادامه به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: ما با همه ظرفیت سعی کردیم در دوره شیوع کرونا در خدمت کمیته امداد و سازمان بهزیستی باشیم و این خدمت ما ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته امداد امام (ره) نیز در ادامه به کمک بیش از ۷۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به دلیل مشکلات ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا، تامین و ودیعه مسکن و اجاره مسکن مددجویان کمیته امداد اشاره کرد.

مرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با بنیاد مستضعفان به اصل ۳۱ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: اصل ۳۱ قانون اساسی به حاکمیت تکلیف کرده که برای محرومان خانه سازی انجام گیرد و این نگاهی که در قانون اساسی است بیانگر اهمیت مسکن برای محرومان است. 

بختیاری در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه بیان کرد: اکنون این تفاهم نامه در قالب قرارگاه مبادله می شود و ۱۰ هزار واحد مسکونی تعداد کمی نیست. 

رئیس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه این تفاهم نامه سه جانبه است، این را هم گفت که اولویت ما خانوارهای سه نفر به بالا و روستانشینان هستند. 

انتهای پیام

نظر شما