شناسهٔ خبر: 45236500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وضعیت شکننده اصفهان در مقابل کرونا/برگزاری مدارس به صورت حضوری ممنوع است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان گفت:هرگونه عادی انگاری در مقابل کرونا وضعیت را بحرانی می کند و بر این اساس آموزش حضوری دانش آموزان در اصفهان ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حجت الله غلامی در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر ضرورت عدم عادی انگاری شرایط کرونا اظهار داشت: محور اصلی این جلسه بر افزایش حساسیت جامعه در رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل تردد در شهر و عدم تجمع در تفرجگاه ها و اتراق در بوستانهاست.

وی افزود: به شهروندان توصیه می شود کمتر در فضای رستورانها حضور پیدا کنند و به صورت بیرون بر غذا تهیه کنند چراکه در فضای رستورانها ماسک برداشته می شود و امکان سرایت کرونا فراهم است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر فعالیت ۵۰ درصدی در مراکز تفرجگاهی گفت: تشدید نظارت در ۲۴  شهرستان توسط فرمانداری ها با تشکیل کمیته های نظارتی همراه است و همچنین تیم های نظارتی توسط صمت، اتاق اصناف،تعزیرات، بازرسی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی فعال خواهد شد. کمیته نظارتی استان اصفهان با نظارت معاون سیاسی استانداری بر تشدید محدودیت های کرونا نظارت خواهد داشت.

محدودیت سفر از استانهای یزد و فارس وشمال کشور

وی با تاکید بر عدم سفر به شهرهای نارنجی و قرمز اظهار داشت: اگرچه تردد بین شهری در استان اصفهان ممنوعیت ندارد اما با توجه به تغییر وضعیت استانهای یزد و فارس واستانهای شمالی کشور سفرها از این استانها با حساسیت دنبال می شود.  

غلامی با ابراز نگرانی از تردد در هسته مرکزی شهر اصفهان ابراز داشت: بر این اساس باید سعی شود از تردد پرتراکم شهروندان در محدوده مرکزی شهر جلوگیری شود.

وی بیان داشت: وسایل حمل و نقل عمومی با کمتر از یک سوم و حداکثر تا ۵۰ درصد باید مورد استفاده قرار گیرد و لازم است شهروندان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۹ شهرستان استان در وضعیت آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد کرونا هستند، تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های شبانه در ۱۰ شهرستان استان کماکان برقرار است و به فرمانداری‌های کل استان ابلاغ شده است تا در صورت نیاز ظرفیت این محدودیت‌ها در دیگر شهرها نیز اعمال شود.

وی افزود : بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی مدارس به صورت حضوری منتفی است و تنها در شهرهای آبی استان اصفهان به صورت اختیاری آموزش حضوری دانش آموزان امکان پذیر است. 

غلامی در خصوص برگزاری نماز جمعه در استان اصفهان گفت: نماز جمعه تنها در شهرها با وضعیت آبی در استان اصفهان برگزار می‌شود.

46

نظر شما