شناسهٔ خبر: 45233338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آمار جانباختگان ناشی از کرونا در فارس به ۳۰۹۷ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه با جان باختن دو هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به سه هزار و ۹۷ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۱۶۶ هزار و ۵۵۹ بیمار به قطعیت رسیده است.

همتی، با اشاره موارد بیماران مثبت یا مشکوک علامت‌دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، بیان کرد: ۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۱۶۱ هزار و ۱۶۴ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی اظهار کرد: متاسفانه با جان باختن دو هم استانی دیگر طی روز گذشته تاکنون، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان از ابتدای شیوع تاکنون به سه هزار و ۹۷ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر عزم جدی همگانی برای رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری، از آنان خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از مسافرت، تردد‌های غیرحضوری و پرهیز از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و حفظ فاصله فیزیکی، در کاهش زمینه‌های شیوع بیماری و پیشگیری از موج جدید کرونا در استان سهیم شوند.

نظر شما