شناسهٔ خبر: 45196184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای:

کنترل اوج مصرف برق و گاز در زمستان نیاز به مدیریت دارد

یزد- ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد همکاری مردم و صاحبان صنایع را لازمه عبور موفق از اوج مصرف انرژی الکتریکی در فصل زمستان دانست و اظهار امیدواری کرد که در سایه تلاش همگانی و با مدیریت مصرف گاز و برق بتوان بدون خاموشی سال را سپری کرد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل اسدی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از چهار پروژه صنعت برق استان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو برگزار شد ، افزود: یزد با ۱۶۷ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک و ۷۱.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی، از استان‌های برتر کشور در تامین انرژی است.

وی اظهار کرد: صنعت برق یزد ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد و هزار و ۸۰۵ مگاوات اوج مصرف برق در تابستان امسال داشت که حدود ۷۵ درصد آن مربوط به بخش صنعت و هفت درصد هم سهم بخش کشاورزی و بقیه مربوط به سایر بخش هاست .

اسدی با اشاره به اینکه در حال حاضر یزد سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مدار و هفت هزار مگاولت آمپر ترانسفورماتور  دارد، اهمیت حفظ، نگهداری، ارتقا و بازسازی شبکه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در این ارتباط اصلاح، بهینه‌سازی و تعمیرات اساسی پست‌ها و خطوط انتفال و فوق ‌توزیع برق با ۱۴۷ میلیارد ریال هزینه اجرا شد.

 چهار پروژه صنعت برق امروز با ۲ هزار میلیارد ریال هزینه و سرمایه گذاری در سی و هفتمین هفته پویش الف_ب_ایران از طریق ارتباط تصویری با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو ، نماینده ساتبا (سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق) و استاندار در این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا این پروژه‌ ها شامل نیروگاه خورشیدی امید چادرملو اردکان با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال و توسعه ترانس دوم ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سرو اردکان است که با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

همچنین اصلاح، بهینه‌سازی و تعمیر اساسی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع با اعتبار ۱۴۷ میلیارد ریال و برق رسانی به ۶ روستا با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال  از جمله دیگر پروژه‌های افتتاح شده است.

تولید سالانه ۲۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی خورشیدی، کاهش مصرف گاز و آب، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای ،تامین برق مشترکان عمومی، تامین برق مطمئن از ایستگاه‌ها، افزایش قابلیت رزمایش تامین برق در مواقع اضطراری و پوشش اهداف پدافند غیرعامل، از مهم‌ترین اهداف پروژه‌های بهره برداری شده است.

تعداد مشترکان برق خانگی یزد ۵۶۷ هزار مورد ،صنعت ۱۲ هزار مشترک، اداری ۲۲ هزار مورد و ۱۰ هزار و ۶۰۰ مشترک نیز در بخش کشاورزی اعلام شده است.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

نظر شما