شناسهٔ خبر: 45191392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع برق:

تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار یزد به برق دسترسی دارند

یزد- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد با بیان اینکه در حال حاضر ساکنان تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان به انرژی الکتریکی دسترسی دارند، گفت: اقدام های گسترده ای برای تامین انرژی مورد نیاز روستاها و همچنین توسعه ، نوسازی ، اصلاح شبکه ها و تامین روشنایی انجام شده است.

صاحب‌خبر -

آرش نواب روز سه شنبه  در حاشیه آیین بهره برداری از برق رسانی به ۶ روستای استان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و محمدعلی طالبی استاندار یزد برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا  افزود: در حال حاضر  استان ۹۸۹ روستا دارد که ساکنان ۹۳۸ روستا به برق دسترسی دارند و ۹۹.۷ درصد خانوارهای روستایی استان از برق برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: با برق رسانی به روستاها علاوه بر مهاجرت معکوس، رونق اقتصادی، ایجاد اقتصاد مولد در منطقه ، رونق  کشاورزی و دامپروری در استان رو به افزایش است . 

وی با اشاره به برق رسانی به ۶ روستای استان گفت: این طرح ها با عنوان پویش هر هفته _ الف _ ب _ایران به بهره برداری رسید. 

برق مورد نیاز ۱۳۸ خانوار ساکن ۶ روستای یزد تامین شد.

 نواب این روستاها را دشت مهرآباد شهرستان ابرکوه ، هوش و حسین آباد « کوراوغلی» شهرستان تفت ، امام موسی صدر و حسین آباد شهرستان خاتم  و سرچشمه طزنج شهرستان مهریز و میزان سرمایه گذاری را ۳۲ میلیارد ریال ذکر کرد. 

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد در برقرسانی به روستاهای یاد شده  ۹ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط احداث و هفت دستگاه ترانس به ظرفیت ۴۲۵ مگاولت آمپر هم نصب شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پویش هر هفته الف – ب – ایران و شتاب در خدمات رسانی به مردم و ایجاد بسترهای توسعه ، همچنین ۱۵ روستا در نیمه اول سال ۹۹ ، با ۳۰ میلیارد ریال هزینه برقرسانی شد . 

تعداد مشترکان برق خانگی یزد ۵۶۷ هزار مورد ،صنعت ۱۲ هزار مشترک، اداری ۲۲ هزار مورد و ۱۰ هزار و ۶۰۰ مشترک نیز در بخش کشاورزی اعلام شده است.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

 چهار پروژه صنعت برق امروز با ۲ هزار میلیارد ریال هزینه و سرمایه گذاری در سی و هفتمین هفته پویش الف_ب_ایران از طریق ارتباط تصویری با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو ، نماینده ساتبا (سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق) و استاندار در این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا این پروژه‌ ها شامل نیروگاه خورشیدی امید چادرملو اردکان با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال و توسعه ترانس دوم ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سرو اردکان است که با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

همچنین اصلاح، بهینه‌سازی و تعمیر اساسی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع با اعتبار ۱۴۷ میلیارد ریال و برق رسانی به ۶ روستا با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال  از جمله دیگر پروژه‌های افتتاح شده است.

تولید سالانه ۲۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی خورشیدی، کاهش مصرف گاز و آب، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای ،تامین برق مشترکان عمومی، تامین برق مطمئن از ایستگاه‌ها، افزایش قابلیت رزمایش تامین برق در مواقع اضطراری و پوشش اهداف پدافند غیرعامل، از مهم‌ترین اهداف پروژه‌های بهره برداری شده است.

نظر شما