شناسهٔ خبر: 45185331 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارشناس مسکن:

۴ قانون بی استفاده و اجرا نشده در سال اخیر در بخش مسکن پدید آمد

قدیری با اشاره به اینکه ۴ قانون بی استفاده و اجرا نشده در سال اخیر در بخش مسکن پدید آمد، گفت: قانون ساماندهی، قانون نوسازی بافت فرسوده، قانون پیش فروش مسکن و قانون مرتبط با خانه‌های خالی که در این سال‌ها مورد کم لطفی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، فرید قدیری، کارشناس مسکن در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در سال اخیر ۴ قانون بی استفاده و اجرا نشده در بخش مسکن پدید آمد، قانون ساماندهی، قانون نوسازی بافت فرسوده، قانون پیش فروش مسکن و قانون مرتبط با خانه‌های خالی که در این سال‌ها مورد کم لطفی قرار گرفت و هیچ کدامشان اجرایی نشد.

 

وی ادامه داد:​ در زیر مجموعه این ۴ قانون اجرا نشده، ماده‌ای مهم مانند مالیات بر زمین‌های بلااستفاده می‌تواند مانند اسیدی بر ویروس‌ها و چالش‌های پیش روی بخش مسکن باشد.

 

آقای قدیری گفت: در حال حاضر، حباب قیمت زمین بسیار بزرگتر از حباب مسکن است و این اتفاق مانع از تولید مسکن توسط انبوه سازان می‌شود از سوی دیگر با نبود قدرت خرید کافی، سازنده‌ها قادر به فروش خانه‌های تولید شده نیستند.

 

این کارشناس افزود: قبلا از اینکه به فکر ارائه تسهیلات مسکن باشیم باید ببینیم دو بال حوزه مسکن به نام‌های عرضه و تقاضا به درستی حرکت می‌کند یا خیر. اگر به فکر افزایش قدرت خرید نباشیم، بحث عرضه ۴۰۰ هزار واحد و یا سالانه یک میلیون واحد، به تنهایی راهگشا نخواهد بود.

 

کارشناس حوزه مسکن در ادامه ارتباط زنده تصویری با این برنامه گفت:​ طرح جهش تولید و تامین مسکن از هر حیث شبیه طرح مسکن مهر است پس چرا در مجلس، ​ این طرح را جایگزین طرح مسکن مهر عنوان می‌کنند؟

 

وی افزود: در طرح مسکن مهر، سرعت دستگاه‌های خدمات رسان، پایین‌تر از بانک‌های متولی تسهیلات رسان و حتی سازندگان بود اگر قرار باشد در طرح جهش تولید و تامین مسکن هم همین اتفاق بیفتد دیگر چه فرقی با طرح مسکن مهر دارد گویا در دولتی که به مسکن مهر انتقاد می‌کرد، ​ با تغییر نام مسکن مهر، طرح جهش تولید و تامین مسکن کلید می‌خورد.

پایان پیام/50

نظر شما