شناسهٔ خبر: 45183224 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آستانه برگزاری سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات :

مفاهیم دینی با زبان هنر ماندگارتر می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، «فاضلی زاد» در گفتگو با ستاد خبری سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات گفت: برگزاری جشنواره های سراسری در مراکز استان ها علاوه بر این که رونق صنعت گردشگری و توریست را به دنبال دارد، باعث آشنایی اصحاب فرهنگ با یکدیگر و تبادل تجربیات آن ها می شود.

وی با اشاره به گستره فضای مجازی، اظهارکرد: هرچند تئاتر یک رویداد مخاطب محور و برگزاری جشنواره تئاتر آیات به صورت حضوری بهتر است اما گستره فضای مجازی و استفاده مخاطبان بیشتر از این فضا را نباید نادیده انگاشت و در شرایط کرونایی کنونی به طور قطع تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به این که بیان مفاهیم اعتقادی و دینی به زبان های دیگر به جز زبان مکتوب و شنیداری رویکرد مثبتی است، تصریح کرد: زبان هنر نافذ است و بیان این مفاهیم به این زبان ماندگاری آن را به دنبال دارد.

وی با اشاره به این که قرار است «سپاس نامه هانیه و چند روایت متقاطع» از استان کرمانشاه روی سن این جشنواره برود، ادامه داد: سعی می کنیم حمایت های لازم را از این تیم داشته باشیم.

«فاضلی زاد» افزود: با توجه به تنگناهای شدید اقتصاد و معیشتی کنونی به طور قطع حمایت وزارتخانه و استانداری استان میزبان در برگزاری چنین رویدادهای تاثیرگذار است چون هنر بدون پشتوانه اقتصادی و مالی موفق نخواهد بود.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما