شناسهٔ خبر: 45142293 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

موسوی‌متقی خبر داد:

راه‌اندازی «کاروان عزای فاطمی» در ۳۰۰ آستان امامزاده

لیلا امیدی

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری طرح «سوگواره یاس نبوی» در ۲۵۰۰ بقعه متبرکه خبر داد و گفت: ۳۰۰ امامزاده «کاروان عزای فاطمی» راه‌اندازی کرده‌اند و به اجرای مراسم عزاداری در سطح شهرها می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی‌متقی، مدیرکل امور فرهنگی این سازمان، درباره برگزاری طرح «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه سراسر کشور اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، «سوگواره یاس نبوی» در دو هزار و ۵۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در هر استان(سفید، آبی، زرد، نارنجی و قرمز)، برنامه‌ریزی شده تا تمامی مراسم به‌صورت حضوری یا مجازی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام نیمه شعبان طرح «نسیم انتظار» را در سراسر کشور اجرا کرد که در این طرح گروه‌های سرود و تواشیح در سطح شهرها به اجرای برنامه پرداختند. در ایام فاطمیه نیز ۳۰۰ بقعه متبرکه، کاروان عزاداری راه‌اندازی کرده‌اند و به اجرای مراسم عزاداری در سطح شهرها می‌پردازند.

موسوی‌متقی در مورد اجرای طرح «تبرکات فاطمی» گفت: هر ساله در راستای ارائه خدمت به محرومان و انفاق نیابتی از حضرت زهرا(س)، بسته‌های غذایی به‌نام «تبرکات فاطمی» در ایام سوگواری فاطمیه به خانواده‌های کم برخورداری که پیرامون بقاع متبرکه زندگی می‌کنند، اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: به‌مناسبت ایام فاطمیه ۵۵۰ تابلو نقاشی با موضوع فاطمیه و شهید سلیمانی در صحن بقاع متبرکه و امامزادگان کشور به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام

نظر شما