شناسهٔ خبر: 45137085 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام کرد

برپایی مراسم عزاداری «یاس نبوی» به صورت حضوری و مجازی در ۲۵۰۰ امامزاده کشور

حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به اجرای ویژه برنامه«یاس نبوی» در ۲۵۰۰ امامزاده و بقعه کشور گفت: این برنامه با توجه به شرایط هراستان وضعیت های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «سیدمحمدکاظم موسوی متقی» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از برگزاری سوگواره«یاس نبوی» در 2500 امامزاده و بقعه متبرکه  کشور خبر داد واظهار کرد:این مراسم همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) طبق قرار گرفتن وضعیت هراستان(سفید،آبی،زرد، نارنجی و قرمز) در شرایط کرونا به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: همچنین به مناسبت ایام فاطمیه 550 عدد تابلو نقاشی با موضوع فاطمیه و شهید سلیمانی در صحن امامزادگان کشور به نمایش گذاشته شده است.

 

حجت الاسلام موسوی متقی از آمادگی 300 بقعه کشور برای راه اندازی کاروان عزای فاطمی خبر داد و خاطر نشان کرد: درایام نیمه شعبان طرحی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه تحت عنوان«نسیم انتظار» اجرا شد که در قالب این طرح گروههای سرود و تواشیح از مداحان و سخنرانان درسطح شهر به اجرای برنامه مداحی و جشن پرداختند، درایام فاطمیه نیز 300 بقعه کاروان عزا راه اندازی و به اجرای مراسم عزاداری خواهند پرداخت.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به اجرای طرح «تبرکات فاطمی» به مناسبت ایام فاطمیه از سوی امامزادگان اشاره کرد و گفت:با توجه به دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ارائه خدمت به محرومین و انفاق نیابتی از حضرت زهرا(س) همه ساله بسته‌های غذایی، شامل مواد غذایی ضروری زندگی جهت یک ماه، تهیه و در قالب یک سبد غذایی، به نام تبرکات فاطمی در ایام سوگواری فاطمیه به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا می شود.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/40

نظر شما