شناسهٔ خبر: 45138357 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

منتظری: بازگشایی سالن‌های سینما شوآف مدیریتی است

دبیر تحریریه سینما پرس با اشاره به این که بحران کرونا هنوز تمام نشده است، گفت: اکثر مردم بعد از ساعت ۲۰ به سینما می‌روند، با توجه به محدودیت‌های تردد در شب‌ها بازگشایی سالن‌های سینما معنا ندارد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برنامه سینما معیار با موضوع بررسی نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر و حضور مردم، با حضور سید رضا منتظری (دبیر تحریریه سینما پرس، فعال و کارشناس رسانه‌ای) از شبکه رادیویی گفتگو روی آنتن رفت.

رضا منتظری در برنامه «سینما معیار» گفت: من با حضور هنرمندان و اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر مخالف هستم.

وی با اشاره به این که در دوران پاندمی کرونا نباید دورهمی و جشن برگزار کنیم، عنوان کرد: پزشکان و دغدغه‌مندانِ حوزه سلامت به طور مستمر مردم را به رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی تشویق می‌کنند.

این کارشناس رسانه افزود: وضعیت آمار و شیوع کرونا بسیار شکننده است و هر لحظه امکان دارد مشکلی بسیار بزرگ‌تری واقع شود.

وی با اشاره به این که بحران کرونا تمام نشده است، توضیح داد: در حال حاضر مسئولان مختلف قصد دارند جشنواره فیلم فجر را در بحران کرونا برگزار کنند و امیدوارم که در این دوره از جشنواره به حضور اهالی رسانه و هنرمندان بسنده کنند و افراد بیشتری را دور هم جمع نکنند.

رضا منتظری ادامه داد: حضور مردم در سالن‌های سینما باعث می‌شود تا آمار شیوع کرونا روند صعودی پیدا کند.

وی با اشاره به این که جشنواره فیلم امسال برای مخاطب جذابیت ندارد، عنوان کرد: بسیاری از فیلم‌سازان سرشناس و مطرح در این دوره از جشنواره حضور ندارند.

دبیر تحریریه سینما پرس در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «سینما معیار» گفت: بازگشایی سالن‌های سینمایی در وضعیت حاضر همانند بسیاری از رفتار‌های مدیران سازمان سینمایی در سال‌های اخیر، یک شوآف است.

وی ادامه داد: برای من سوال است که مدیران سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد در ۱۱ ماهِ گذشته برای سینماگران و سینما چه قدم‌هایی را برداشته‌اند؟

رضا منتظری با اشاره به محدویت تردد شبانه در شهر‌های ایران، توضیح داد: اکثر مردم بعد از ساعت ۲۰ به سینما می‌روند، با توجه به محدودیت‌های تردد در شب‌ها بازگشایی سالن‌های سینما معنا ندارد.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر در شرایطی برگزار می‌شود که مردم باید قبل از ساعت ۲۱ در خانه حضور داشته باشند.

این فعال رسانه‌ای تاکید داشت: متاسفانه سینمای ایرانی سیاست‌گذاری اصولی ندارد و همه تصمیم‌ها در لحظه گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی کشور بدون خلاقیت و تفکر دقیق درباره سینما تصمیم می‌گیرند.

نظر شما