شناسهٔ خبر: 45145434 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

توکلی: سینمای امروز حاصل تفکرات حسام الدین آشناست

توکلی گفت: داوران جشنواره فجر باید با دیدگاه و بینش انقلابی بهترین آثار را انتخاب نمایند؛ آن ها نباید فراموش کنند که جشنواره فیلم فجر برآمده از دل انقلاب اسلامی است و آثاری که اندیشه های انقلابی، ملی، اسلامی و دینی را تبیین و ترویج نمی کنند نباید در انتخاب آن ها جایی داشته باشند.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با معرفی و آغاز فعالیت هیأت داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: داوران جشنواره فجر باید با دیدگاه و بینش انقلابی بهترین آثار را انتخاب نمایند؛ آن‌ها نباید فراموش کنند که جشنواره فیلم فجر برآمده از دل انقلاب اسلامی است و آثاری که اندیشه‌های انقلابی، ملی، اسلامی و دینی را تبیین و ترویج نمی‌کنند نباید در انتخاب آن‌ها جایی داشته باشند.

بازیگر فیلم‌های سینمایی «ماه وش» و «زادبوم» افزود: من امیدوارم داوران این دوره از جشنواره فیلم فجر بهترین آثار را انتخاب کنند؛ امیدوارم مثل دوره‌های پیشین شاهد این نباشیم که برخی روابط خصوصی داوران با برخی فیلمسازان و تهیه کنندگان باعث انتخاب بهترین‌ها شود!

وی سپس با تأکید بر اینکه سینمای امروز جمهوری اسلامی ایران حاصل دنیای فکری و ذهنی حسام الدین آشنا است تصریح کرد: سینما در دوره مدیریت دولت تدبیر و امید که ۲-۳ وزیر و ۳ رئیس سازمان سینمایی عوض کرد از طریق برخی افراد تأثیرگذار از جمله مشاور رئیس جمهور هدایت می‌شد.

توکلی ادامه داد: بنده ۲-۳ سال قبل هم به این نکته اشاره کردم و الآن کاملاً معتقدم این سینما حاصل دنیای فکری و ذهنی حسام الدین آشنا است. در واقع تولیدات سینمایی که امسال در جشنواره فیلم فجر شاهد آن خواهیم بود کارنامه سینمایی آشنا است. این محتوا و ساخت و ساز و سینما حاصل دنیای ذهنی و فکری و مدیریتی است که او در سینما پیاده سازی کرده است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: اینکه آیا این سینما دستاورد سینمای نوین انقلاب اسلامی است مطلبی است که بعد از تماشای فیلم‌های جشنواره فجر در سال آخر حیات دولت تدبیر و امید باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

وی متذکر شد: برخی افراد فکر می‌کنند بعضی آدم کوچولو‌هایی که به عنوان دست‌های پشت پرده سینما از آن‌ها اسم برده می‌شود در این سال‌ها سینما را هدایت می‌کردند، اما واقعاً اینطور نیست و این سینما تماماً برگرفته از تفکرات و سیاست‌هایی است که حسام الدین آشنا برای سینما تعریف کرده است.
 
منبع: سینماپرس

نظر شما