شناسهٔ خبر: 45098797 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

منصوری:

شاغلین در حوزه مشاغل خانگی از مزایای بیمه صندوق روستاییان بهره‌مند می‌شوند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم بهره‌مندی شاغلین حوزه مشاغل خانگی از مزایای بیمه تاکید کرد و افزود: شاغلین مشاغل خانگی از مزایای بیمه صندوق بیمه اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری در نشست ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، گفت: با راه‌اندازی سامانه مشاغل خانگی، دسترسی دست اندرکاران در سطح سیاست‌گذاری و اجرا به همه داده‌ها به صورت آنلاین فراهم می‌شود. 

عیسی منصوری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این تفاهم نامه برای استانداردسازی محصولات مشاغل خانگی بر اساس الگوهای نظام پزشکی منعقد شده و یک گام به جلو در این حوزه قلمداد می‌شود. 

وی افزود: اتصال شاغلین حوزه مشاغل خانگی به واحدهای تولیدی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در دست اقدام است و نقطه عطفی در این حوزه محسوب می‌شود

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید نگاه کار در منزل به کار از منزل تغییر پیدا کند؛ تصریح کرد: این رویکرد یکی از مولفه‌های اصلی در حوزه مشاغل خانگی محسوب می‌شود. 

وی بر ضرورت استفاده از شرکت‌های پیشران به منظور اتصال شاغلین در حوزه مشاغل خانگی به کسب و کارهای تولیدی تاکید کرد و افزود: سهم هر دستگاه در این حوزه باید مشخص شود.

نظر شما