شناسهٔ خبر: 45090493 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دهقانی در نطق میان دستور:

دشمنان آرزوی برجام موشکی را به گور خواهند برد/آقای رئیس جمهور هرگز به فکر مذاکره با آمریکا نباشید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اقدامات عزتمندانه دانشمندان کشور، گفت: اجازه نمی‌دهیم دستاوردهای باارزش و دشمن‌شکن و بازدارنده این جهادگردان عزیز، وجه المصالحه برخی جریانات غرب‌گرا و غرب‌زده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، الهویردی دهقانی در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، 24 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با درود به روح علامه جعفری، ستارخان سردار ملی و شهدای مدافع حرم، شهید ذاکر حیدری و مردان و زنان ستم ناپذیر و سختکوش و قهرمان شهرستان ورزقان و خاروانا و ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: به ترامپ قمارباز و وزیر خارجه مجنونش و سردمداران فاسد تروریست و جانی کاخ سفید هشدار می دهم مراقب گفتار سخیف، کردار کثیف و پندار پلید خود باشند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: هنوز سینه ما مالامال پر از کینه اقدامات پلید شما بوده و تا انتقام اقدامات ظالمانه شما به خصوص ترور و شهادت نور چشمانمان، سیدالشهدای مقاومت، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را از عاملان و آمرانش نگیریم، آرام نمی گیریم.

وی یادآور شد: در هم کوبیده شدن لانه تان در عین الاسد، متلاشی شدن آهن پاره های به ظاهر مدرن و تهدید سربازان و افسرانتان و شکست مفتضحانه شما در سوریه، عراق، فلسطین، لبنان، یمن و افغانستان توسط سپاه پاسداران همیشه پیروزمان را در ذهن خود تجسم کنید و بدانید اگر دست از پا خطا کنید، به شدت پاسخ پشیمان کننده از نیروهای مسلح عزیزمان خواهید گرفت.

دهقانی ادامه داد: به سردمداران منتظر حکومت آمریکا توصیه می کنم در برابر عظمت ملت بزرگوار و استوار ایران عزیز و رهبر عظیم الشأن سر تعظیم فرود آورده و به خاطر جنایات پیشین خود، اقدامات تروریستی، اعمال تحریم های ظالمانه، عهدشکنی در مقابل ملت بزرگ ایران و تحمیل هزاران میلیارد دلار خسارت به نظام و مردم ایران، عذرخواهی کرده و نسبت به حذف تمام تحریم های اعمالی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران بدون قید و شرط اقدام و نسبت به جبران خسارات تحمیلی تان تلاش کنید تا شاید بتوانید ذره ای از اعتماد سیاستمداران کشورمان را برای بازگشت به برجام را زنده کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران، شما آمریکاییان و اجانب اروپایی و منطقه ای تان را سال ها به کنار گذاشته و شما را از محاسبات و مراودات اقتصادی، سیاسی و تجاری خود حذف کرده و به دنیای بدون شما رسیده و از شما عبور کرده است و به خوداکتفایی در همه زمینه ها یقین حاصل کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران به زندگی عزتمندانه با سربلندی و قامتی استوار و شکست ناپذیر بدون شما انس گرفته اند، اظهار داشت: به دانشمندان عزیز خود در صنایع هسته ای و دفاعی و نیروهای مسلح افتخار کرده و می بالیم و برایشان خسته نباشید گفته و زحمتاشان را ارج می نهیم و اجازه نمی دهیم دستاوردهای باارزش و دشمن شکن و بازدارنده این جهادگردان عزیز، وجه المصالحه برخی جریانات غرب گرا و غرب زده شود.

دهقانی اضافه کرد: این عزیزان، دلاورانه هیمنه و ابهت دشمنان را شکسته و الگویی بی بدیل برای خوداتکایی و خودکفایی سایر صنایع و بخش های کشور ترسیم کرده اند که در نتیجه آن، دشمنان آرزوی برجام های مختلف از جمله برجام موشکی را به گور خواهند برد.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی خطاب به رئیس جمهور و دولت گفت: توصیه می کنم هرگز به فکر مذاکره با آمریکا نباشید بلکه تا آخرین ساعات مسئولیت خود، به تلاش و کوشش در جهت خنثی سازی تحریم ها و بی اثر کردن آنها اقدامات جدی انجام دهند؛ هرچند که مردم از شما دل بریده و ناامید هستند و به خاطر قصورتان از خدمت به آحاد مردم عذرخواهی نمایید و چشم امید به دشمنان نداشته باشید؛ کدام دشمنی دست دشمنانش را گرفته است؟

وی ادامه داد: استیضاح دولت و رئیس جمهور به دلیل سیاست های نادرست و تحمیل فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم و سوءمدیریت، خواسته اکثریت مردم ایران است اما به دلیل هزینه های زیاد آن، به مصلحت نیست؛ این موضوع در مورد رؤسای جمهوری قبلی و آتی نیز صادق است.

دهقانی تأکید کرد: نظام ما نیاز به یک دولت و رئیس دولت جوان، کاردان و خستگی ناپذیر دارد که در وسط میدان های اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و غیره نظارت پذیر باشد؛ با توجه به شرایط پیچیده و دشوار کنونی، بعضا کشور به یک دولت کارا و نظارت پذیر احتیاج پیدا می کند که نیاز به تغییر خط مشی و سیاست های دولت است که این امر جز با تغییر رئیس دولت امکان پذیر نیست از این رو از مقام عظمای ولایت استدعا دارم در صورت صلاحدید دستور فرمایند دستگاه های مرتبط ایجاد نظام اجرایی نیمه ریاستی با ایجاد پست نخست وزیری را مورد مطالعه قرار دهند و اجرایی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از اینکه دولت به قطع صادرات نفت خام در مدت هشت سال مدیریت خود اقدامی نکرده متأسفم و می خواهم با استفاده از سایر ظرفیت های نظام اقدام به تأمین منابع خود کند./

پایان پیام

نظر شما