شناسهٔ خبر: 67642433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

حضور کودکان در مراسمات حسینی بخشی از دشواری‌های تربیت فرزندان را هموار می‌کند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: یکی از دغدغه‌های جدی هر خانواده‌ای، تربیت فرزندان است و دغدغه دارند چگونه فرزندان خود را از کمین گرگ‌های دندان تیز کرده حفظ کنند. یکی از راه‌های مراقبت از کودکان، تلاش برای حضور آن‌ها در مراسمات عاشورایی است و اگر معرفتشان را نسبت به امام حسین(ع) افزایش دهیم ۵۰ درصد از مسیر تربیت کودکان هموار خواهد شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در حضور عزاداران روستای پشته علی‌آباد شهرستان میناب، اظهار کرد: شهرستان میناب از نظر موقوفات در سطح استان هرمزگان جایگاه اول را دارد.

وی با ذکر این نکته که مردم میناب همواره در عرصه‌های دینی و مذهبی حضوری گسترده و مکثری دارند، عنوان کرد: موقوفات نشان دهنده عمق معرفتی مردم یک منطقه نسبت به دین و محبت به اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: مراسمات عزاداری گسترده‌ای که در شهرستان میناب برگزار می‌شود که این امر نشان دهنده ارادت مردم این منطقه به اهل بیت و امام حسین (ع) است و برنامه‌های با شکوهی در ایام محرم در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: برخی از سنت‌های عزاداری شهرستان میناب باید به سطح استان هرمزگان تسری پیدا کند؛ چرا که دارای شور و شعور عمیقی است.

وی تشریح کرد: تعزیه در شهرستان میناب دارای موقعیت و جایگاه خاصی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که بهره‌گیری از هنر می‌تواند به انتقال مفاهیم کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برنامه‌های مرتبط با عاشورا، باران رحمت الهی است که به قدر سعه‌ و ظرفیت وجودی خود سعی کنیم از این باران پربرکت حسینی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: یکی از دغدغه‌های جدی هر خانواده‌ای، تربیت فرزندان است و دغدغه دارند چگونه فرزندان خود را از کمین گرگ‌های دندان تیز کرده حفظ کنند. یکی از راه‌های مراقبت از کودکان، تلاش برای حضور آن‌ها در مراسمات عاشورایی است و اگر معرفتشان را نسبت به امام حسین(ع) افزایش دهیم ۵۰ درصد از مسیر تربیت کودکان هموار خواهد شد.

وی با اشاره به تبلیغات سنگین دشمن بر علیه اسلام و معارف اسلامی، خاطرنشان کرد: از این جلسات حسینی پاسبانی کنید و تمام تلاش خود را برای تقویت آن به‌کار گیرید؛ چراکه این مراسمات انسان‌ساز است و به تقویت و رشد و کمال جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما