شناسهٔ خبر: 45059787 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نانسی پلوسی: ترامپ تهدیدی بالقوه علیه قانون اساسی آمریکاست

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را تهدیدی بالقوه علیه قانون اساسی این کشور توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی اعلام کرد ترامپ تهدید بالقوه برای قانون اساسی، کشور و ملت آمریکا محسوب می‌شود و باید فورا از سمت خود برکنار گردد.
پلوسی در ادامه تصریح کرد: ترامپ به شورشی مرگبار علیه آمریکا دست زد که قلب دموکراسی ما را هدف گرفت.

او در ادامه افزود: مجلس نمایندگان به زودی برای پیش نویس قانونی رأی گیری خواهد کرد که خواهان فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری رئیس جمهور می‌شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه گفت: از مایک پنس، معاون رئیس جمهور می‌خواهیم ظرف ۲۴ ساعت پس از تصویب مجلس نمایندگان در خصوص پیش نویس قانونی که خواهان برکناری ترامپ می‌شود، به آن عمل کند.

او پیشتر نیز در سخنانی گفته بود: جلسه رأی گیری برای برکناری ترامپ ممکن است روز چهارشنبه برگزار شود. او همچنین اعلام کرده بود: می‌خواهیم لایحه اتهامات ترامپ را به محض تصویب، به سنا ارسال کنیم.

پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کردند نمایندگان دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان به شکل رسمی، پیش نویس مصوبه‌ای را که از مایک پنس، معاون رئیس جمهور می‌خواهد تا دونالد ترامپ را از سمت خود عزل کند، ارائه دادند.

اعضای مجلس نمایندگان همچنین طرح استیضاح ترامپ را به اتهام تحریک برای شورش و به منظور نقش ترامپ در پرونده حمله هفته گذشته به ساختمان کنگره آمریکا ارائه دادند.

در صورتی که طرح استیضاح ترامپ رأی بیاورد، ترامپ دومین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا خواهد شد که دوبار استیضاح شده است.

روز چهارشنبه همزمان با تایید ریاست‌جمهوری جو بایدن -رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از حزب دموکرات- در کنگره، طرفداران ترامپ بنا به درخواست او تجمعی را برگزار و سپس به ساختمان کنگره حمله کردند. این اقدام چند کشته بر جای گذاشت و محکومیت‌های زیادی را در داخل و خارج آمریکا به دنبال داشت.

انتهای پیام/

نظر شما