شناسهٔ خبر: 45048668 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصارالله یمن : آمریکا منبع تروریسم در جهان است

تهران-ایرنا- عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تصمیم تازه آمریکا برای قرار دادن نام این جنبش در فهرست تروریسم اعلام کرد که آمریکا خود منبع تروریسم در جهان و دولت ترامپ تروریستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد جنبش انصارالله یمن در اولین واکنش خود به تصمیم اعلامی آمریکا برای درج نام این جنبش در «لیست سازمان های تروریستی خارجی» گفت که آمریکا خود منبع تروریسم در جهان است.

مقامات آمریکایی از جمله نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از شورشیان هوادار ترامپ که به ساختمان کنگره این کشور یورش برده و ساعاتی آن را اشغال کردند، تروریست داخلی یاد کردند.

پیشتر هم ترامپ اعتراف کرده بود که دولت آمریکا تروریست هایی مانند داعش را ایجاد کرده اند.

الحوثی با بیان اینکه سیاست دولت ترامپ تروریستی است، افزود: سیاستی که دولت ترامپ اتخاذ کرده، مذموم و محکوم و بیانگر بحران تفکر (در هیات حاکمه آمریکا) است.

وی تاکید کرد که ما حق پاسخگویی به تصمیم آمریکا در قرار دادن نام انصارالله در «لیست سازمان های تروریستی خارجی» را برای خود محفوظ می‌داریم.

در همین حال، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز به شبکه خبری «الجزیره» گفت: آمریکا از همه گزینه‌های خود علیه یمن استفاده کرده، گزینه هایی که تمامی آن با شکست مواجه شده است.

البخیتی تصریح کرد: گزینه واشنگتن در تروریستی خواندن انصارالله و رهبران آن نیز با شکست مواجه خواهد شد و ما ترسی از این اقدام واشنگتن نداریم، بلکه به ما برای مقابله با تجاوزات دشمن در همه سطوح مشروعیت خواهد بخشید.

عضو دفتر سیاسی انصارالله تأکید کرد که آمریکا با این تصمیم خود به دنبال محروم کردن ملت یمن از دفاع در برابر تجاوزات دشمن است.

دیپلمات ها و گروه های امدادرسان نگران هستند که اقدام جدید سران آمریکا علیه انصارالله، تلاش ها برای مبارزه با بحران انسانی در یمن را با مشکل مواجه کند.

همچنین در آستانه روی کار آمدن جو بایدن، این اقدام دولت دونالد ترامپ ممکن است که گفت وگوهای صلح یمن با هدایت سازمان ملل را از مسیر خارج کند.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای به کنگره این کشور، جنبش مقاومت انصارالله یمن را «سازمان تروریستی خارجی» اعلام کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که قصد دارد، سه رهبر انصارالله، یعنی عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کند.

از سوی دیگر، «حزام الاسد» عضو دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به تصمیم دولت ترامپ برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست سازمان تروریستی خارجی واکنش نشان داد و گفت: این اقدام واشنگتن به دلیل شکست ائتلاف سعودی در مقابله با ملت یمن است.

این اقدام دولت آمریکا در حالی است که تا کمتر از ۱۰ روز دیگر «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا قدرت را از دونالد ترامپ تحویل خواهد گرفت.

نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» نیز چندی پیش در گزارشی نوشته بود که دولت ترامپ در صدد قرار دادن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی تا قبل از پایان اتمام دوره ریاست جمهوری خود است.

در طول بحران چند ساله یمن، آمریکا به دلایل مختلف بیشترین حمایت تسلیحاتی، نظامی و سیاسی را از متجاوزان به این کشور فقیر به عمل آورده است.

از سوی دیگر، این تصمیم جدید آمریکا در حالی اتخاذ می شود که عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن، بتدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این شش سال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی، تاکنون جز شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در یمن، نتیجه‌ای برای متجاوزان به همراه نداشته است.

نظر شما