شناسهٔ خبر: 45045466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

دوره‌های آموزش کشاورزی برای مددجویان بهزیستی البرز برگزار می شود

سرپرست بهزیستی شهرستان البرز گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی دوره های آموزش کشاورزی و دامپروری برای مددجویان بهزیستی شهرستان البرز به منظور پایداری طرح‌های اشتغال مددجویی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

 شیرین فرازمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی و دامداری مددجویان بهزیستی با همکاری جهاد کشاورزی انجام می‌شود که در سال جاری حدود ۶۵ درصد تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی در زمینه کشاورزی و دامداری بوده است.

سرپرست بهزیستی البرز بیان کرد: این آموزش‌ها با هدف استفاده بهینه از منابع، پایداری طرح‌های اشتغال مددجویی و توسعه دامداری و دامپروری، توسعه و حمایت از اشتغال روستایی و تشویق مددجویان ساکن در روستاها با ایجاد اشتغال پایدار و پیشگیری از مهاجرت به حاشیه شهر ها برگزار می شود.

فرازمند افزود:  بهزیستی شهرستان البرز  در تلاش است با برنامه‌ریزی و آموزش‌های مناسب مددجویان را به سمت فعالیت‌های دامپروری و تولیدی سوق دهد.

وی در خصوص همکاری بهزیستی با جهاد کشاورزی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تصریح کرد:  با همکاری جهاد کشاورزی و همت مددجویان بهزیستی امیدواریم در سال آینده در راستای تامین زنجیره اشتغال مددجویان بهرمند از تسهیلات خوداشتغالی کشاورزی و دامداری بتوانیم، انواع محصولات کشاورزی و دامی را به مواد مختلف و قابل مصرف تبدیل و رابطه با ارزشی بین کشاورزی و صنعت، ایجاد کنیم.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی به مددجویان  سبب توانمندسازی آنها در حرفه‌های گوناگون، دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی شده است، گفت: آموزش تمامی نکات فنی درزمینه ی پرورش و نگهداری دام‌های سبک و سنگین، آشنایی با بیماری‌ها و اهمیت واکسیناسیون دامی و زنبورداری و پرورش گیاهان دارویی  از موارد مطرح شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

نظر شما