شناسهٔ خبر: 45045421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

ترامپ در آستانه استیضاح/ زمان استیضاح ترامپ مشخص شد

نائب رئیس کنگره امریکا از احتمال استیضاح قریب الوقوع ترامپ در هفته آینده خبر داد. با توجه به شورش حامیان ترامپ و اینکه گویا وی قصد انتقال آرام قدرت به بایدن را ندارد نمایندگان امریکا درصدد استیضاح ترامپ برآمدند. در زیر جزئیات بیشتر از روند استیضاح ترامپ را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گرازش راهبرد معاصر؛ ترامپ به زودی استیضاح می شود. ترامپ مایل به انتقال آرام قدرت به بایدن نیست و با حمایت ترامپ شورشیان و معترضان به نتایج انتخابات امریکا همچنان در خیابان های امریکا هستند. شورشیان و معترضان نتایج انتخابات امریکا را قبول ندارند و بر حمایت هرچه بیشتر از ترامپ برای ماندن در کاخ سفید حمایت می کنند. نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا از احضار دونالد ترامپ در روز دوشنبه به کنگره خبر داده بود. با توجه به اینکه ترامپ نتایج انتخابات 2020 امریکا را نپذیرفته است، نمایندگان کنگره در صدد استیضاح ترامپ برآمدند و اگر وی نپذیرد که قدرت را به بایدن تحویل دهد وی را برکنار خواهند کرد.«کاترین کلارک» نایب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: کنگره تمام تلاش خود را برای جابجایی قدرت در امریما انجام می دهدو در ادامه با راهبرد معاصر همراه باشید با جرئیات بیشتر از طرح استیضاح ترامپ توسط کنگره امریکا.

 

«کاترین کلارک» نایب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد، پس از آنکه بار دیگر طرفداران «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا ساختمان کنگره را به محاصره خود در آوردند، نمایندگان دموکرات برای پیگیری مراحل استیضاح رئیس جمهور در هفته آینده آماده می‌شوند.

 

ترامپ از قدرت برکنار می شود

 

کاترین کلارک گفت: «ضروری است که دونالد ترامپ از قدرت برکنار شود و ما تصمیم داریم با هر ابزاری این روند را به پیش ببریم تا مطمئن شویم که آنچه که اتفاق می‌افتد برای محافظت از دموکراسی صورت می‌گیرد.»
 
 
ترامپ استیضاح می شود


نایب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: «در صورتی که «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور به استناد بند متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برای برکناری ترامپ عمل نکند، ما برای استیضاح رئیس جمهور اقدام خواهیم کرد.»


به تازگی دموکرات‌های آمریکا طرح استیضاح ترامپ را پس از اعتراضات هوادارانش در واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره این کشور و اعمال خشونت در این ایالت، در بین قانونگذاران آمریکایی توزیع کردند.

 

ترامپ به مجلس فراخوانده شد

 

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اواخر یک شنبه به وقت آمریکا طی نامه‌ای به همکاران خود اعلام کرد که طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به صحن مجلس نمایندگان خواهد آمد.

 

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، پلوسی در این نامه گفته است که فردا این طرح در صحن مجلس اعلام و رای گیری درباره آن تا روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

 

براساس گزارش سی ان ان، طبق گفته پلوسی، مجلس نمایندگان تلاش می‌کند قطعنامه‌ای(غیرالزام آور) را به اتفاق آرا به تصویب برساند که براساس آن از «مایک پنس» معاون رئیس جمهور و کابینه ترامپ می‌خواهد ظرف 24 ساعت با اتکا به متمم 25 اُم رئیس جمهور را از قدرت خلع کند.

 

اگر این قطعنامه با مقاومت نمایندگان جمهوریخواهان به اتفاق آرا تصویب نشود(یا پاسخی دریافت نکند)روز سه شنبه رای گیری نهایی(استیضاح) انجام خواهد شد.

 

«جیمز کلیبورن» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این به شبکه سی ان ان گفته بود که استیضاخ ترامپ ممکن است همین هفته اتفاق بیافتد.

 

استیضاح ترامپ کلید خورد

 

دموکراتها قصد دارند با توسل به تحریک ترامپ برای شورش و نقش وی در حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا که 5 کشته برجا گذاشت این طرح را پیش ببرند.

 

ترامپ تهدیدی جدی برای دموکراسی و قانون اساسی امریکا

 

پلوسی در ادامه نامه خود آورده است، برای دفاع و محافظت از دموکراسی و قانون اساسی خودمان فورا عمل خواهیم کرد چرا که این رئیس جمهور تهدیدی برای دموکراسی و قانون اساسی ماست.

 

براساس گزارش بی بی سی، کلیبورن همچنین گفته است که حزب دموکرات ممکن است طرح استیضاح را به دادگاه سنا ارسال نکند. وی می‌گوید که باید بگذاریم «جو بایدن» در صد روز اول ریاست جمهوری خود بر دستور کار خود تمرکز کند و بتواند کابینه خود را در سنا تایید کند.

 

التهاب در آمریکا/فیلم

 

<div id="video-display-embed-code_224369" ><script type="text/JavaScript" src="https://rahbordemoaser.ir/fa/news/play/embed/73661/224369?width=400&height=300"></script></div>

 

 

در صورتیکه مجلس نمایندگان طرح استیضاح را به سنا ارسال کند در این روند اختلالاتی پیش خواهد آمد.

 

طبق قانون اساسی ایالات متحده، استیضاح پس از تایید در مجلس نمایندگان به مجلس سنا ارسال خواهد شد و سنای آمریکا مانند دادگاه متهم را دادگاهی خواهد کرد و هر یک از سناتورها نقش یک دادستان را ایفا خواهند کرد.

 

این دومین بار است که ترامپ استیضاح می‌شود. او پیش از این یک بار به خاطر بحران موسوم به «اوکراین‌گیت» مورد استیضاح قرار گرفت که در نهایت این طرح مخالفت سناتورهای جمهوریخواه با شکست مواجه شد.

 

اگر بند‌های استیضاح ترامپ تا دوشنبه اعلام شود، احتمالاً رأی‌گیری بر سر استیضاح، چهارشنبه یا پنج‌شنبه هفته آینده انجام خواهد گرفت.
 
 

اختیارات نظامی و هسته ای ترامپ لغو می شود

 
 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: در گفتگو با رئیس نیرو‌های مسلح، سلب اختیارات نظامی و هسته‌ای ترامپ را بررسی کردیم.
 
 
کاخ سفید در واکنش به تلاش کنگره برای استیضاح ترامپ اعلام کرد استیضاح رئیس جمهوری که ۱۲ روز از دورانش باقیمانده، موجب گسستگی بیشتر کشور می‌شود.
 
 

اجرای تدابیر شدید امنیتی در اطراف کنگره آمریکا

 
 
استیضاح ترامپ توسط کنگره

در آستانه برگزاری مراسم تحلیف بایدن، تدابیر شدید امنیتی در اطراف کنگره آمریکا اجرایی شده است. پس از تصرف کنگره آمریکا به دست معترضان، دور تا دور کنگره نرده و حصار کشیده شده است.
 
 
سی‌بی‌اس گزارش داد: برخی طرفداران ترامپ برای تجمع مقابل کنگره در روز تحلیف بایدن آماده می‌شوند. یک مقام ارشد نظامی از تدابیر امنیتی ویژه برای برگزاری مراسم تحلیف بایدن خبر داد و گفت از کنگره محافظت ویژه می‎شود. شهردار واشنگتن، وضع اضطرار عمومی را تا پس از مراسم تحلیف بایدن (بیستم ژانویه ـ اول بهمن) تمدید کرد.
 
 

واکنش بایدن به عدم شرکت ترامپ در مراسم تحلیف



ترامپ گفت: در مراسم تحلیف بایدن شرکت نمی‌کند. جو بایدن در واکنش گفت: شرکت نکردن ترامپ در مراسم تحلیف، اتفاق خوبی است.
 
 
 
شبکه اجتماعی توئیتر، حساب کاربری ترامپ را برای همیشه تعلیق کرد.

نظر شما