شناسهٔ خبر: 45041971 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

مهلت ۲۴ ساعته پلوسی به پنس برای برکناری ترامپ

رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا به معاون رئیس جمهوری این کشور ۲۴ ساعت مهلت داد تا با اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی، ترامپ را عزل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نانسی پلوسی شامگاه یک شنبه در نامه ای به اعضای دموکرات مجلس نمایندگان این مطلب را مطرح و تصریح نموده است در غیر اینصورت ترامپ استیضاح خواهد شد.

در نامه رییس مجلس نمایندگان آمریکا روند استیضاح این چنین توضیح داده شده است که اول استنی هایر رهبر اکثریت دموکرات ها در مجلس نمایندگان خواهان موافقت یکپارچه برای ارائه قطعنامه جیمی راسکین عضو دموکرات این مجلس می شود.

این قطعنامه معاون رییس جمهوری را به تشکیل و حرکت کابینه برای فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی برای اعلام عدم توانایی رئیس جمهوری در اجرای وظایف خود فرا می خواند، بعد از آن معاون رئیس جمهوری فورا اختیارات خود را بعنوان سرپرست ریاست جمهوری در دست می گیرد.

در صورت عدم رضایت یکپارچه، اینگونه برنامه ریزی شده است که روز بعد در صحن ارائه شود. به این ترتیب، از مایک پنس معاون رئیس جمهوری خواسته شده است ظرف ۲۴ ساعت جواب دهد.

در مرحله بعدی، قطعنامه استیضاح به صحن خواهد آمد و روند آن ادامه خواهد یافت.

پلوسی در نامه خود تاکید نموده است :در مراقبت از قانون اساسی و دموکراسی خود، فوری عمل خواهیم کرد، زیرا این رئیس جمهوری تهدیدی قریب الوقوع برای هر دو است. هرچه روزها می گذرد، وحشت حمله مداوم به دموکراسی ما توسط این رئیس جمهوری شدت می گیرد و نیاز فوری به اقدام نیز بیشتر می شود.

به دنبال شورش هواداران ترامپ در ۱۷ دی ماه و تسخیر کنگره آمریکا، نمایندگان دموکرات در پی برکناری فوری او هستند و این کار را از طریق اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی یا استیضاح دنبال می کنند.

نظر شما