شناسهٔ خبر: 45005953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بازدید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر غرب هرمزگان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی طی سفر یک روزه به استان هرمزگان از بنادر غرب این استان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و اعضای هیات عامل این سازمان که به منظور بازدید و شرکت در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی  روز شنبه 20 دی ماه به بنادر غرب  هرمزگان سفر کرده بودند در نخستین برنامه کاری خود با حضور در اداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندر لنگه از ظرفیتهای ایجاد شده در این بندر بازدید کردند .

قاسم عسکری نسب مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه در این بازدید ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته اظهار داشت: علیرغم تحریم ها تحمیلی و وجود ویروس کووید- 19 با استفاده از تمام توان در راستای رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی این منطقه و بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان مردم غرب استان راهبردها و برنامه های در دستور قرارگرفته که عبور از میزان 3 میلیون و 600 هزار تن تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی از جمله این دستاورده است .

وی افزود: از این میزان، یک میلیون و 813 هزار تن کالاهای غیرنفتی که رشد 21 درصدی در همسنجی با 9 ماهه سال قبل را نشان می دهد و مابقی به فرآوردهای نفتی اختصاص دارد .

عسکری نسب با اشاره به پهلو دهی بیش از 14 هزار شناور در بنادر غرب استان اظهار داشت : جهش 15 درصدی کابو تاژ(کران بری ) فرآوردهای غیر نفتی و همچنین ترانزیت بیش از 64 هزار دستگاه خودرو از دیگر اقدامات مهمی بوده که در 9 ماهه سال جاری محقق شده است .

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه میزان صادرات مواد معدنی را در این مدت450 هزار تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت بارگیری حدود 10 هزار و670 کانتینر یخچالی  به انجام رسیده که رشد قابل توجهی را در این حوزه شاهد هستیم .

در این بازدید احمد جباری نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی،  احمد شیبانی فرماندار بندرلنگه و علی رضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمد راستاد مدیر عامل و دیگر اعضای هیات عامل سازمان بنادر ودریانوردی را همراهی می نمودند .

شرکت در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی غرب استان از دیگر برنامه سفر یک روزه راستاد به بنادر غرب استان بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما