شناسهٔ خبر: 44986226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

مقام امنیتی آمریکا:

مراسم تحلیف بایدن در امنیت برگزار می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان

یک مقام وزارت امنیت میهن آمریکا اعلام کرد درس‌های بسیاری از حوادث شب گذشته در کنگره گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، یک مقام وزارت امنیت میهن آمریکا با توجه به حوادث شب گذشته در کنگره اعلام کرد مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در امنیت برگزار خواهد شد.

معاون وزیر امنیت میهن آمریکا به شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: مراسم ادای سوگند رئیس جمهور جدید در امنیت برگزار خواهد شد و ما درس‌های بزرگی از حوادث دیروز گرفتیم. این مقام آمریکایی از ترامپ خواست تا حوادث روز گذشته کنگره را قویا محکوم کند.

یورش شب گذشته حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، که مستقیما از سوی او تحریک می‌شدند، رسوایی بزرگی را در تاریخ سیاسی آمریکا رقم زد. بنابر اعلام معاون رئیس جمهور آمریکا کنگره این کشور در جلسه خود که شامگاه چهارشنبه آغاز شده بود، پیروزی بایدن و هریس با کسب ۳۰۶ رای از مجموع ۵۳۸ رای مجمع گزینندگان (کالج الکترال) را تایید کرد در حالی که ترامپ و پنس تنها ۲۳۲ رای الکترال را از آن خود کرده و باید دو هفته دیگر کاخ سفید را ترک کنند.

در حالی که به طور معمول، جلسه کنگره آمریکا برای تایید نتایج انتخابات و آرای مجمع گزینندگان تشریفاتی می‌باشد، ترامپ با تلاش خود برای جلوگیری از این کار باعث شد این جلسه به یک رویداد استثنایی تبدیل شود. با این حال آخرین فرصت او برای باقی ماندن در قدرت نیز بی نتیجه ماند تا بیستم ژانویه جاری (اول بهمن ماه) بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور تاریخ این کشور سوگند یاد کند و وارد کاخ سفید شود.

برچسب‌ها:

نظر شما