شناسهٔ خبر: 67305337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وقتی جای جلاد و مدافع عوض می‌شود!

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمانی است که بزرگترین گروهک تروریستی دست ساخته آمریکایی و اسرائیلی یعنی داعش را با تقویت محور مقاومت نابود کرد حالا کانادا دست به اقدامی زده که با مفاد منشور بین‌المللی و حقوق بشر در تضاد کامل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پایگاه بصیرت نوشت: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که کشورش نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار داده است.

نگاه دوگانه به تعریف تروریست
اقدامی که بار اولی نیست که از سوی غرب اتفاق می‌افتد بلکه غربی‌ها سالهاست به دلیل ترس از افزایش قدرت منطقه‌ای و بین المللی ایران اسلامی و برای فشار بر میهن اسلامی و برای زیر سلطه قرار دادن این نظام مستقل و اثبات اینکه آن‌ها قدرت‌های بی بدیل دنیا هستند دست به اقداماتی از این دست می‌زنند. غربی‌ها با نگاهی دوگانه و دلبخواهی به موضوع تروریست و حقوق بشر سالهاست اسرائیل کودک کش و نسل کش را به رسمیت شناخته و در برابر جنایات هولناک آن‌ها در قتل عام مردم بیگناه فلسطین سکوتی معنادار دارند و در برابر آن، سازمانی نظامی و دفاعی در ایران اسلامی را با همان نگاه دوگانه و به دور از واقعیت تروریست می‌نامند. آن هم در شرایطی که مردم مظلوم فلسطین از آتش جنگ و نسل کشی اسراییل ساعتی آرامش ندارند و این رژیم در چند ماه گذشته بیش از ۳۸ هزار زن و کودک و پیر و جوان را شهید کرده است و ملت‌ها و نخبگان دنیا هم علیه این آپارتاید جنایتکار هر روز اعتصاب و تظاهرات می‌کنند. احتمالا تعریف لغوی و معنایی تروریست در فرهنگ کانادا دچار دگرگونی شده و جای جلاد و مدافع هم عوض شده است که تروریست را حمایت می‌کنند و سازمانی نظامی و دفاعی را تروریست می‌خوانند!

خوش خدمتی به اسراییل
کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم در واکنش به این اقدام کانادا علیه سپاه  آن هم در شرایط فعلی کشتار فلسطینیان  آن را اوج خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی عنوان کرده است.
وی ابراز  کرده است: از کارگزاران و هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی دور از انتظار نیست که در اوج نسل‌کُشی فلسطینیان و کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط این رژیم جنایتکار در غزه، بزرگترین نیروی ضد تروریستی جهان را تروریستی بنامند.

هر روز مقتدرتر 
کنعانی گفته است: و البته تاریخ و وجدان‌های بیدار بشری این مدعیان دروغین حقوق بشر و شرکای حقیقی جنایت علیه بشریت را در کنار جنایتکاران صهیونیست و تروریست‌ها یاد خواهند کرد و بی تردید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هر روز مقتدرتر و سربلندتر از قبل و خار چشم دشمنان ایران و اسلام باقی خواهد ماند.
سپاه پاسداران یکی از سازمان‌های مهم نظامی و امنیتی و دفاعی و در عین حال فرهنگی و اجتماعی است که علاوه بر نیرویی نظامی و دفاعی در جای جای حوزه‌های مربوط به رفاه و امنیت و خدمت به مردم فعال است. نیرویی که علاوه بر تلاش در جهت تولیدات و تسلیحات دفاعی و افزایش جایگاه اقتدار کشور در حوزه سلامت هم دستاوردهای بسیاری در جهت کمک به عدالت سلامت جامعه انجام داده است. سپاه در حوزه تولیدات فضایی از ماهواره تا تلسکوپ و در حوزه خدمت رسانی به همه مناطق کشور و تامین امنیت و مبارزه با تروریست‌های ساخت آمریکا و اسرائیل حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

سازمانی خدمت‌رسان
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان سال‌های ابتدایی انقلاب که به دستور امام راحل تشکیل شد تا امروز در همه عرصه‌هایی که مردم لازم داشته اند از کمک رسانی در سیل و زلزله تا ساخت و بازسازی خانه‌های روستایی و توسعه و خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار  در میدان عمل بوده است. سازمانی که نه تنها تروریست نیست بلکه بزرگترین سازمان ضد تروریستی در دنیا محسوب میشود سازمانی که بزرگترین گروهک تروریستی دست ساخته آمریکایی و اسرائیلی یعنی داعش را با تقویت محور مقاومت نابود کرد و اجازه نداد این گروهک تکفیری و تروریستی امنیت منطقه را بیش از پیش به چالش بکشاند.
حالا کانادا در راستای خوشایند اربابان تروریست خود یعنی اسرائیل دست به اقدامی زده که با مفاد منشور بین المللی و حقوق بشر در تضاد کامل است.

اقدامی؛ مغایر با موازین حقوق بشر

عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان هم این اقدام خصمانه کانادا را مغایر با مفاد منشور ملل متحد و موازین حقوق بین‌الملل دانسته و گفته است: دولت کانادا فراموش کرده که سپاه، یک نهاد نظامی رسمیِ برآمده از قانون اساسی است لذا قطعا این اقدام، مسئولیت بین‌المللی کانادا را در پی خواهد داشت.

کد خدایی تاکید کرده است: تروریستی خواندن سپاه، اقدام علیه صلح و امنیت بین‌المللی و همه ملت ایران است.
شاید کانادا به دلیل پاسخ قاطع و مقتدرانه ایران اسلامی علیه تجاوز اسراییل به کنسولگری کشورمان که جزیی از خاک کشورمان است حالا به ذهنش رسیده که این سازمان و نهاد نظامی و امنیتی که بزرگترین دشمن تروریست‌های دنیا محسوب میشود را تروریست دانسته و در فهرست سازمان‌های تروریستی خود اضافه کند! که باید گفت اگر چنین امری هم در سر داشته تاکنون خواب بوده است. رژیمی که خود آمریکا هم دیگر تمایلی به دفاع و حمایتش ندارد و حالا کانادا دایه‌ای شده تا این بی پدری اسرائیل را با اقدامی خصمانه علیه ایران جبران کند.

علیرغم اقدام مغایر ضد حقوق بشری کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید تأکید داشت چهل و اندی سال است این سازمان خدمت گزاری با از خودگذشتگی نیروی پرتوان خود اجازه هیچگونه تعدی را نه از سوی هیچ یک از ابرقدرت‌ها و نه گروهک‌های تروریستی نداده است. حالا کانادا به خود اجازه داده تا نام این نهاد خدمتگزار کشورمان را در فهرست تروریست‌ها عنوان کند اقدامی که نهایت دشمنی  و خصم مسئولان آن کشور را نسبت به ایران اسلامی و خوش خدمتی کانادایی‌ها به اسرائیلی‌ها را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما