شناسهٔ خبر: 44981934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نظارت میدانی از اولویت کارهای مجلس است

رئیس مجلس در سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت های میدانی از وظایف، برنامه ها و قوانین مجلس شورای اسلامی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  "محمد باقر قالیباف" در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی استان چهار محال بختیاری گفت: نظارت و بهبود وضعیت معیشتی مردم در اولویت کار ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی گفت: پروژه های کوچک و بزرگ تفاوتی برای ما ندارد. ما هرگز حق نداریم در پیگیری کارهای با مقیاس بزرگ ما را از پیگیری کارهای با مقیاس کوچک بازدارد و یا غفلت کنیم.

قالیباف افزود: مجلس در تلاش است از تورم در حوزه قانون بکاهد و بستر را در حوزه خدمت روان کند.

محمدباقر قالیباف در دومین روز سفر به گفت: محرومیت این استان دلیل اصلی برای انتخاب چهارمحال و بختیاری به عنوان سومین مقصد سفر استانی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی نظارت را مهم‌ترین کار مجلس دانست و افزود: سؤال، استیضاح، تفحص و ... برخی از ابزار‌های نظارتی مجلس است؛ یک ابزار مهم‌تر برای نظارت درست و واقعی بازدید‌های میدانی است که در این سفر‌ها به دنبال تحقق همین موضوع هستیم.

وی با اشاره به توصیه حضرت علی (ع) به مالک توضیح داد: ایشان در توصیه خود به مالک تاکید می‌کنند به آن دسته از مشکلات مردم رسیدگی کن که از کوچکی به چشم نمی‌آید و دسترسی به تو هم ندارند.

قالیباف افزود: مگر می‌شود ما خود را پیرو حضرت امیر (ع) بدانیم و در اتاق‌های خود، به گمان خودمان سرگرم کار‌های بزرگتر شویم و محرومین را فراموش نکنیم؛ البته در حوزه برنامه‌ریزی برای حل مشکلات پیشران‌های درست و کلان را باید با دقت بررسی کنیم، ولی حق نداریم در رسیدگی به وضعیت محرومان و دوردستان به این بهانه کوتاهی کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: من خودم سابقه کار اجرایی دارم و خودم را مکلف کردم که سنگ از جلوی مسیر مدیران اجرایی بردارم و هیچ‌گاه در بازدید‌ها و نظارت‌ها دنبال مچ‌گیری از مدیران نیستم.

وی افزود: امروز ما در دو بخش آسیب‌پذیر شده‌ایم، یکی سوءمدیریت و یکی بروکراسی پیچیده که هر دو به فرصت‌های کشور آسیب می‌زند.

وی با اشاره به یک پروژه در چهارمحال و بختیاری انتقاد کرد: یک پروژه در این استان بیش از یک دهه است که به سرانجام نرسیده و مردم منطقه نسبت به مسئولان ناامید شده بودند.

رئیس مجلس در خصوص کسری بودجه توضیح داد: کسری بودجه یعنی تورم و گرانی و به زبان ساده یعنی دست کردن دولت در جیب مردم؛ ما امروز باید اگر کسری بودجه هم داریم واقعی با آن مواجه شویم.

او گفت: معطل ماندن پروژه‌ها نتیجه عدم اصلاح‌هاست.

وی با اشاره به تصمیم قاطعانه مجلس برای اصلاح ساختار بودجه، ادامه داد: اینکه امروز یک تونل یا یک بیمارستان بیش از ده سال است به نتیجه نرسیده نتیجه همین عدم اصلاح‌هاست.

قالیباف اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شده، ولی در اصلاح آن گام‌هایی که مدنظر بوده انجام نشده و حتما مجلس بر اساس وظیفه ذاتی خود اصلاحات را انجام خواهد داد.

وی توضیح داد: ما امروز در حوزه مصارف ارزی دقت کافی را نداریم؛ در همین سال ۹۹ بیش از ۹ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تهیه اقلام ضروری مردم محقق شد و امروز خود مردم قضاوت کنند که آیا این موضوع توانسته ارزانی را ایجاد کند.
وی افزود: برای کاهش دغدغه معیشت مردم باید ساختار بودجه را اصلاح کنیم تا دست دلالان قطع شود، چون امروز بیشترین منفعت ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب دلال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه معیشت مردم دغدغه اصلی مجلس است، افزود: ما در بودجه ۱۴۰۰ تولید و اشتغال و معیشت مردم را به جد پیگیری می‌کنیم.

قالیباف عصر امروز(پنجشنبه)در شهر کرد گفت: دغدغه‌ها و اولویت‌های مردم احصا شده و جلسات متعددی با مدیران استانی برگزار شده است و با همان نگاه محرومیت‌زدایی برای حل مشکلات تلاش می‌کنیم.

وی کشاورزی و دامداری را ظرفیت‌های مهم چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: پارک‌های علم و فناوری ظرفیت‌های بزرگی دارد و حتما با جدیت به این موضوع خواهیم پرداخت.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد: باید حمایت کنیم غبار محرومیت از چهره چهارمحال و بختیاری زدوده شود.

قالیباف آب را مطالبه اول مردم و مسؤولان چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: مردم درخواست به حق و منصفانه‌ای دارند که حتما در کمیسیون کشاورزی و انرژی مجلس و با همراهی دولت این مشکل را برطرف خواهیم کرد.
 
<div id="video-display-embed-code_344181" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/807616/344181?width=400&height=300"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_344191" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/807616/344191?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما