شناسهٔ خبر: 45236902 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

صادرات و تامین نیاز داخلی علت دپوی سیب!

مدیر کل دفتر میده‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ذخیره سازی سیب درختی دوره‌ای ۶ تا ۷ ماهه است گفت: بر این اساس بخشی از محصول در اختیار بازار قرار می‌گیرد و بخش مهم دیگری از محصول هم صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای حسنی در ارتباط با برنامه پیگیری شبکه خبر افزود: با حمایت مجموعه‌های ذیربط، صادرات تاکنون خوب بوده و امیدواریم مجموعه‌های دخیل سبب تداوم صادرات شوند.

وی با ارائه آماری گفت: میزان تولیدی سیب درختی سال ۹۹ بر اساس آمار استان‌های مختلف حدود ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تن بوده است که در مقایسه با سال قبل که ۴ میلیون و ۸۰ هزار تن بوده حدود ۱ درصد افزایش تولید داشته ایم.

آقای حسنی افزود: ۵۰۰ هزار تن از این سیب تابستانه است که به بازار عرضه می‌شود و ۹۰ درصد مابقی هم سیب پاییزه است که در سردخانه‌ها ذخیره می‌شود.

وی همچنین گفت: امسال در مقایسه با ۱ میلیون و ۲۹۰ هزار تن سال قبل افزایش ذخیره سازی داشته ایم.

آقای حسنی همچنین گفت: ۳ ماه بهمن، اسفند و فروردین و حتی تانیمه اردیبهشت کار روانه سازی سیب به بازار داخلی و صادرات ادامه پیدا می‌کند.
 
<div id="video-display-embed-code_348430" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/808606/348430?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما