شناسهٔ خبر: 44973310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۴ درصد دانش‌آموزان کرمان دچار اضافه وزن هستند

کرمان - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۲۴ درصد دانش آموزان این استان دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ماشاالله میرزاحسینی روز پنجشنبه در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان ضرورت حساسیت والدین در زمینه تناسب قامت و وزن دانش آموزان و پیشگیری از چاقی افزود: ۲۴.۱۷ درصد دانش آموزان استان کرمان دچار اضافه وزن یا چاقی و ۸.۶۵ درصد آن ها لاغر یا خیلی لاغر هستند.

وی با بیان این که BMI (شاخص توده بدنی) دانش آموزان در سامانه سناد قابل رویت است، اظهار داشت: به دانش آموزان دارای اضافه وزن یا چاق، همین طور دانش آموزان لاغر یا خیلی لاغر باید اطلاع رسانی شود و اقدامات لازم برای اصلاح وزن آن ها صورت گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از تمدید طرح دادرس تا چهار سال آینده خبر داد و گفت: سهمیه این طرح اعلام شده و مدارس مجری باید با ۱۵ دانش آموز به اضافه مدیر و مسئول طرح در مدرسه، همچنین نماینده هلال احمر گروهی تشکیل دهند تا اقدامات لازم پیگیری شود.

۶۵۴ هزار و ۶۹۵ دانش آموز با کمک ۴۱ هزار و ۳۶۰ فرهنگی در هفت هزار و ۸۶۱ مدرسه استان کرمان از طریق فضای مجازی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما