شناسهٔ خبر: 44919812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سردار معروفی خبر داد:

اجرای قریب به یک هزار پروژه محرومیت زدایی همزمان با هفته مقاومت در استان‌ کرمان‌

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ۹۸۵ پروژه محرومیت زدایی با اعتبار بیش از ۴۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در استان‌ کرمان‌ اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار معروفی در چهارمین روز از هفته مقاومت-بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی- امروز دوشنبه (۱۵ دی) جهت افتتاح‌ پروژه های محرومیت‌ زدایی به شرق استان سفر کرد و در این‌ سفر یک باب مدرسه ۶ کلاسه در نرماشیر، میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، کارگاه اشتغالزایی صنایع دستی بسته بندی خرما، مسجد، ساختمان جدید مقاومت بسیج در نرماشیر مورد بهره برداری قرار گرفت و در ادامه سردار معروفی با خانواده شهیدان محمدابادی، بدرآبادی و زابلی زاده دیدار کرد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جریان‌ این سفر به ارواح‌ مطهر شهیدان‌ به ویژه سیدالشهدای مقاومت شهید‌ حاج‌ قاسم‌ سلیمانی  درود فرستاد و افزود: در هفته مقاومت به برکت‌ وجود شهید سلیمانی این قهرمان‌ جبهه مقاومت،‌ توفیق‌ یافتیم‌ ۹۸۵ پروژه در استان کرمان‌‌ اجرا کنیم‌ که امروز افتتاح این‌ پروژه ها به مرکزیت نرماشیر و افتتاح  مدرسه ۶ کلاسه با اعتبار ۷ و نیم‌ میلیارد ریال است که به نام‌ شهید حاج‌ قاسم‌ در مؤمن‌ آباد مزین‌ شده است.

 

وی اعتبار این‌ ۹۸۵ پروژه را ۴۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ ریال عنوان و در تشریح جزئیات‌ این‌ پروژه ها تصریح‌ کرد:  ۲ پروژه با هماهنگی کمیته امام‌ خمینی در بحث های مسکن‌ مددجویان‌  و اشتغالزایی اجرا شده است که در این‌ راستا یکصد واحد مسکن‌ مددجویان با مشارکت کمیته امداد و هزینه  ۶۵  و میلیارد ریال و ۴ سالن ورزشی عام‌ المنفعه در استان‌ با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال احداث شده است.

 

وی خاطرنشان‌ کرد: ۲۵ پروژه آب رسانی و انتقال آب روستایی بیشتر در شرق و جنوب استان‌ با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰‌ میلیون ریال، ساخت و تکمیل ۱۸ مسجد به ارزش ۲۷ میلیارد ریال و احداث ۷۸۵ سرویس بهداشتی عمدتاً در جنوب و شرق استان با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه ها محرومیت زدایی است که اجرا شده است‌.

 

سردار معروفی ادامه داد: همچنین اجرای پروژه انتقال آب کشاورزی به ارزش ۶ میلیارد ریال و احداث ۹ واحد، خانه عالم‌ با اعتبار بیش از ۵.۸ میلیارد ریال و ساخت و افتتاح ۶ ساختمان نواحی مقاومت بسیج‌ با هزینه ۶۰‌ میلیارد ریال از دیگر خدمات‌ است.

 

وی با اشاره به بازسازی‌ گلزار شهیدان با هزینه کرد  یک میلیارد ریال گفت: برای اجرای طرح‌ های ذکر شده در مجموع ۲۳۰ ‌ میلیارد ریال با کمک سپاه انجام شده  و در ادامه  ۴۰۰ طرح اشتغالزایی‌ با همت سپاه، کمیته امداد و بسیج مستضعفان‌ سپاه انجام‌ شد که این‌ ۴۰۰ طرح‌ با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال طی ۲ ماه اخیر اجرا شده و امروز مورد بهره برداری قرار گرفتند.

 

وی خاطرنشان‌ کرد: این‌ روند ادامه دارد و مردم‌ مطمئن‌ باشند تا زمانی که نیاز باشد‌ خدمت رسانی خواهیم‌ کرد و اولویت‌ با مناطق محروم است‌؛ خوشبختانه در استان‌ کرمان‌ توفیق یافتیم‌ که قرارگاه خدمات‌ اجتماعی‌ متشکل از نهادهای حمایتی شامل  کمیته امداد، بسیج‌ مستضعفان، سپاه، آستان‌ قدس رضوی و بانک رسالت راه اندازی شود تا خدمات اجتماعی‌ به مردم ارائه شود و ما با نظر، دستور و تکلیف رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی مبنی بر رسیدگی به محرومین‌ کار را شروع کردیم‌ و ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/605

نظر شما