شناسهٔ خبر: 44896207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نماینده ارومیه در مجلس خبر داد

کاهش میزان وابستگی بودجه سال آتی به نفت با تصمیم کمیسیون

نماینده ارومیه در مجلس گفت: جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در فرصت تعطیلی یک هفته ای صحن مجلس شورای اسلامی در سه شفیت بصورت روزانه در حال برگزاری است و نمایندگان مردم در خانه ملت در تلاش برای تصویب یک لایحه بودجه به نفع اقتصاد مقاوم و بهبود معیشت مردم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، وحید جلال‌زاده در خصوص جلسات روز پیش کمیسیون تلفیق گفت: درجلسات دیروز  کمیسیون در خصوص جدول درآمدها بحث و گفتگو نمودیم و در خصوص مواردی مانند تعیین نرخ جدید حقوق گمرکی رای گیری شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: طبق تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارز در سال آینده تک نرخی شده و نرخ ارز دربودجه سال آینده که در حال حاضر براساس سامانه نیما حدود ۲۶ هزار تومان است به ۱۷ هزار و پانصد تومان کاهش می یابد که رای بنده به این مصوبه منفی بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در تشریح علت مخالفت خود با این مصوبه اظهار داشت : دولت نمی تواند درآمد حاصله از این مابه التفاوت را مدیریت نموده و  کالاهای اساسی را بدرستی بدست مردم برساند و با وارد شدن یک شوک روانی قیمت ها افزایش می یابد و لذا رقم ریالی که به برخی از خانواده هایی که از قبل این مابه التفاوت شامل کمک های معیشتی خواهند شد ، قطعا با افزایش قیمت و تورم پیش آمده باگذشت چندماه خنثی خواهدشد .

جلال‌زاده گفت : جلسه عصر کمیسیون تلفیق که ابتدا در خصوص اصول و راهبردهای کمیسیون تلفیق بصورت غیرعلنی برگزارشد، پس از ورود به دستور تصمیم گیری درخصوص تغییر مبنای دولت در پیش بینی  میزان فروش ۲میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه ای روزانه نفت در لایحه بودجه سال آینده بود .
نماینده مردم ارومیه افزود:  علیرغم پیشنهاد برخی همکاران به فروش یک میلیون بشکه در روز، نمایندگان پس از بحث و بررسی با فروش ۱ میلیون و پانصد هزار بشکه نفت در روز موافقت کردند.

 جلال‌زاده تاکید کرد : بنده در این نشست به پیشنهاد فروش یک میلیون و پانصد هزار بشکه در روز رای دادم چراکه در فروش یک میلیون بشکه در روز باید مابه التفاوت درآمد و هزینه ها از طریق مالیات از مردم و شرکت هاو همچنین فروش اوراق مشارکت تامین گردد که درست نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در خصوص جلسات کمیسیون تلفیق در روزهای آتی عنوان کرد: کمیسیون تلفیق در جلسه فردا وارد بررسی تبصره ها خواهدشد و ابتدا تبصره یک که به عنوان یکی از مهمترین تبصره ها تکلیف فروش نفت و درآمدهای حاصله را مشخص میکند مورد بحث و بررسی همکاران قرارخواهدگرفت .

48

نظر شما