شناسهٔ خبر: 44893573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زارع: واحدهای تولیدی مناطق آزاد همچنان از پرداخت مالیات بر عملکرد معافند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت:‌کمیسیون تلفیق معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری را برای سال 1400 لغو کرد اما واحدهای تولیدی در این مناطق همچنان از پرداخت مالیات عملکرد معاف هستند.

صاحب‌خبر -

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت:‌در جلسه امروز طبق مصوبه کمیسیون درآمدهای دولت در بخش مالیات بر ارزش افزوده از 81 هزار میلیارد تومان به 113 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه امروز معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در سال 1400 لغو می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: البته این لغو معافیت مالیاتی مربوط به کالاهای وارداتی به این مناطق است و واحدهای تولیدی فعال در مناطق آزاد همچنان از پرداخت مالیات بر عملکرد معاف خواهند بود.

زارع خاطرنشان کرد: علاوه بر این طبق مصوبه امروز کمیسیون 50 درصد از معافیت مالیاتی صادرات موادخام معدنی فلزی و منابع نفتی و گازی 50 درصد از معافیت مالیاتی صادرات مواد خام و نیمه‌خام معدنی، فلزی و نفتی و گازی و امثال آن در سال 1400 لغو می‌شود.

وی افزود: تشخیص خام و نیمه‌خام بودن مواد معدنی صادراتی طبق مصوبه کمیسیون بر عهده وزارتخانه‌های صنعت،‌معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و اتاق بازرگانی و اتاق صنایع و کشاورزی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: طبق مصوبه امروز کمیسیون آئین‌نامه اجرایی این بند باید در سه ماه نخست سال آینده تدوین شود.

به گزارش فارس، مصوبات فوق تنها مصوبه کمیسیون تلفیق است و پس از تصویب آنها در صحن علنی مجلس و پس از آن در شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما