شناسهٔ خبر: 67582276 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پایان ساعت کار ادارات استان مرکزی در ۱۹ تیرماه ساعت ۱۱ صبح اعلام شد پایان ساعت کار ادارات استان مرکزی در ۱۹ تیرماه ساعت ۱۱ صبح اعلام شد

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پایان کار ادارات این استان فردا (سه‌شنبه) ۱۹ تیرماه با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ساعت ۱۱ صبح تعیین شده است. به گزارش ایلنا، علیرضا محرابیان دوشنبه شب افزود: با توجه به هشدار سطح زرد اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی و همچنین

صاحب‌خبر -

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پایان کار ادارات این استان فردا (سه‌شنبه) ۱۹ تیرماه با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ساعت ۱۱ صبح تعیین شده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا محرابیان دوشنبه شب افزود: با توجه به هشدار سطح زرد اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، این تصمیم اتخاذ شد و تعطیلی ساعت ۱۱ صبح شامل دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری و کشیک باشند، نمی‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام شده و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: درخواست می شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

محرابیان عنوان کرد: کلاس‌های کلیه موسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی هم با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا فردا (سه‌شنبه) ۱۹ تیرماه تعطیل است.

محرابیان یادآور شد: کاهش تردد در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، اثرات گرد و خاک را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به توزیع ماسک در میادین مرکز استان گفت: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهرها مستقر خواهند شد و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام می‌کنند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع است و اداره‌کل ورزش و جوانان ملزم شده با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

محرابیان بیان کرد: تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت در آماده‌ باش کامل قرار دارند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

منبع: etemadonline-666563

نظر شما