شناسهٔ خبر: 44847589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

با اجرای این مدل تهاتر، تحریم مالی آمریکا را فرو می‌پاشد

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سیدیاسر جبرائیلی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: به دعوت آقای راشکی مدیرعامل شهرک صنعتی زاهدان از یکی دو کارخانه این شهرک بازدید کردیم.

شرکت پلیمر پاکت پرند زاهدان، یکی از کارخانه‌های پیشرو در تولید پاکت سیمان است که هرچند با واردات تجهیزات خارجی تاسیس شده، اما به گفته مدیرعامل آن، از ابتدای تاسیس شرکت تاکنون حتی یک بار نیاز تعمیراتی و قطعاتی شرکت از خارج تامین نشده است. یک واحد تحقیق و توسعه برای مهندسی قطعات ایجاد کرده و توانسته‌اند قطعات متعددی از تجهیزات مورد نیازشان را مهندسی معکوس کنند. ورودی این کارخانه ماده اولیه است و از نخ ریسی تا چاپ روی پاکت پلیمر در همین‌جا انجام می‌شود. تمام مواد اولیه نیز از داخل تامین می‌شود. این شرکت تمامی نیروهایش را با برگزاری آزمون با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان از جوانان تحصیل‌کرده بومی جذب کرده است. علاوه بر تامین نیاز چندین شرکت تولید سیمان داخلی، به ۵ کشور صادرات نیز دارند.

شهرک صنعتی زاهدان، بحمدلله با سرعت بالایی در حال رونق گرفتن است و با توجه به ظرفیت مرزهای طولانی این استان برای صادرات به بیش از ۳۰ درصد جمعیت جهان دارد، روز به روز بر تعداد تقاضای سرمایه‌گذاری برای صادرات در این منطقه افزوده می‌شود.

از فعالان صنعتی شهرک سوال کردم که حاضر هستید در قبال صادرات، دولت لیستی از کالاهای مورد نیاز کشور را در اختیارتان قرار دهد تا وارد کرده و خودتان در کشور عرضه کنید؟ گفتند از خدایمان است! منتهی کسی چنین درخواستی از ما نکرده است. اجرای این مدل تهاتر، تحریم مالی آمریکا که بر پایه مبادلات بانکی استوار است، فرومی‌پاشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما