شناسهٔ خبر: 44845170 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روند خوب آماده‌ سازی کمانداران فراتر از انتظارات کادر فنی

تهران- ایرنا- پنجمین مرحله اردوی آماده سازی تیراندازی با کمان در رشته‌های ریکرود و کامپوند از ۲۹ آذر ماه در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی آغاز شده واین درحالی است که به اعتقاد کادر فنی روند آماده سازی کمانداران بهتر از انتظارات آنان پیش رفته است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش ایرنا، فدراسیون تیراندازی با کمان یکی از نخستین فدراسیون هایی بود که چند ماه پس از همه گیری کرونا ، با اخذ تست PCR از ملی پوشانش اردوهای آماده سازی را به صورت کاملا منسجم از اوایل شهریور ماه سال جاری آغاز کرد و امروز اعضا کادر فنی این تیم‌ها معتقدند که کمانداران زن و مرد پس از پنج مرحله اردو در شرایط خوبی از آمادگی قراردارند.

دست اندرکاران تیم در حاشیه پنجمین مرحله اردوی آماده سازی تیم های ملی تیر اندازی با کمان درباره وضعیت تیراندازان اظهار نظر کردند.

مجید میررحیمی سرمربی تیم ملی ریکرو زنان و مردان ایران می گوید:‌ پنج مرحله اردوی آماده سازی را براساس برنامه ریزی صورت گرفته برگزار کرده‌ایم و رکوردها ثبت شده بویژه در بخش مردان از سطح انتظارات ما بهتر است تصور نمی‌کردم در این مقطع زمانی به چنین رکوردهایی دست یابیم .

این ملی پوش اسبق تیم تیراندازی با کمان گفت:‌۱۰ مرحله اردو برای آماده کردن تیم‌های ملی  در نظرگرفته شده و امیدوارم در پایان اردوها با آمادگی ایده آل در مرحله سوم جام جهانی و انتخابی المپیک فرانسه حضور یابیم.

میررحیمی افزود:‌۲ مسابقه تدارکاتی براساس تقویم فدراسیون جهانی،‌ شامل مسابقات کاپ آسیایی تایلند و دومین مرحله جام جهانی شانگهای برای آماده سازی بهتر کمانداران پیش بینی شده است و به طور قطع حضور در این رقا بت‌ها تاثیر بسزایی بر روند آمادگی کمانداران دارد.

وی تصریح کرد:‌ امید زیادی به کسب سهمیه در فرانسه داریم اگرچه کار بسیار سختی برای رسیدن به این مهم در پیش است  ولی خوشبختانه دور از دسترس نیست و ما تمام تلاشمان را برای کسب سهمیه‌ها به کار می‌گیریم.

امید نجاری سرپرست تیم‌های ملی تیراندازی با کمان نیز گفت: اگر رکوردهایی که از شروع اردوها تاکنون گرفته شده را مقایسه کنیم روند رو به رشد کمانداران خواهیم شد و این شرایط حکایت از آن دارد که اردوهای برگزار شده و تمرینات توانسته تعطیلی ۶ ماه ناشی از کرونا را جبران کند.

وی ادامه داد:‌وقتی در مسابقات لیگ برتر محمد صالح پالیزبان  ر کورد ۳۵۶ کسب می کند و دیگر ملی‌پوش ما رضا شبانی ۳۴۶ می گیرد یعنی روند تمرینی رضایت بخش است و کمانداران تا اردیبهشت ماه و حضور در مسابقات کاپ آسیا در تایلند به سطح خوبی از آمادگی خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه این اردو تا ۱۸ دی ماه ادامه دارد، افزود:‌ششمین مرحله اردوی آماده سازی تیم‌های ریکرو وکامپوند از ۲۹ دی تا ۱۴ بهمن ماه در جزیزه کیش برگزار می‌شود.

اسماعیل عبادی سرمربی تیم کامپوند نیز روند خوب آماده سازی کمانداران تایید کرد و گفت:‌ اگررکوردهای کمانداران رشته کامپوند رشد زیادی ندا شته ناشی از قرنطینه و تعطیلی اخیر ناشی از کرونا بود و به همین دلیل این اردو طولانی تر  از همیشه برگزار می شود.

وی ادامه داد:‌با توجه به اینکه فدراسیون جهانی برگزاری تمامی مسابقات را تا پایان سال ۲۰۲۰ لغو کرده بود،‌ بنابراین لیگ برتر و شرکت کمانداران  در این رقابت ها کمک زیادی به آماده سازی کمانداران خواهد کرد و من امیدوارم که آنان تا زمان حضور در مسابقات بین المللی به سطح بالایی از آمادگی فنی و بدنسازی برسند.

 به گفته وی، برگزاری تمرینات بدنسازی در کنار تمرینات فنی شاید از دلایل افت رکوردهای کمانداران رشته کامپوند است که امیدوارم کمانداران تا پایان اردوها به آمادگی ۱۰۰ درصد برسند.

اردوی آماده سازی تیم‌های ملی ریکرو و کامپوند از ۲۹ آذر ماه در سایت آزادی تهران آغاز شده و ۱۸ کماندار آغاز شده و قرار است تا ۱۸ دی ماه ادامه یابد.

شیوا شجاع‌مهر، رویا نوریان، پارمیدا قاسمی، نیلوفر علیپور ، سوگند رحمانی، رضا شبانی، صادق اشرفی، امین پیرعلی، میلاد وزیری و محمدصادق کبودانی نفرات دعوت شده به اردوی ریکرو  و آرزو طاهریان، فاطمه عزیزی، شیرین ریحانی، گیسا بایبوردی،آرمین پاکزاد، محمدصالح پالیزبان، کیارش فرزان

و دانیال حیدرزاده نفرات دعوت شده به پنجمین مرحله اردوی آماده سازی تیم های ملی تیراندازی با کمان هستند.

هدایت تیم ملی ریکرو به عهده مجید میررحیمی است و تیم کامپوند را اسماعیلی عبادی به عنوان سرمربی همراهی می‌کند.

نظر شما