شناسهٔ خبر: 44836574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شهادت‌ها موجب رشد حرکت جهادی ملت ایران شده

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خدا را شاکر هستیم در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی و در ایام چهلم شهادت شهید فخری زاده، به برکت خون این شهیدان خط تولید تجهیزات دارای فناوری‌های نوین و پیشرفته ارتباطی و فناوری اطلاعات را افتتاح می‌کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سردار سرلشکر باقری در مراسم رونمایی از خط تولید محصولات الکترونیکی راهبردی در وزارت دفاع با بیان اینکه افتتاح این مجتمع نشان دهنده این است که این شهادت‌ها موجب رشد و ارتقای حرکت جهادی ملت ایران و به ویژه نیرو‌های مسلح و صنایع دفاعی کشور شده و می‌شود، تصریح کرد: امروز که عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان و از جمله کشور ماست، دستیابی به این فناوری‌ها به شکل بومی و تولید نیاز‌های نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های کشور در داخل کشور که قطعا دارای صیانت کامل و در سطح عالی لبه فناوری جهانی است، ارزش فوق العاده بالایی دارد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نبرد‌های امروزی شبکه محور هستند، مدیریت این نبرد‌ها را نیازمند فرماندهی و کنترل پیشرفته و یکپارچه دانست و گفت: در نبرد‌های نوین ما نیاز به چنین سامانه‌هایی داریم که به طور یکپارچه بتواند صحنه نبرد را اداره کند و موجبات فرماندهی روزآمد و به هنگام و پیشرفته را برای فرماندهان ما در تمام صحنه‌های زمینی، دریایی و امنیتی فراهم کند.

سرلشکر باقری اظهار کرد: خطوط تولیدی که امروز شروع به کار می‌کند، قادر به تولید محصولاتی در ابعاد مختلف از برد‌های کوتاه تا بالاترین برد‌ها و بی سیم‌های امنیتی و در آینده تولید سامانه‌های تلفن همراه و مانند آن خواهد بود.

وی اضافه کرد: آنچه که از جهت کیفیت تولید در این خطوط مشاهده شد و تست‌ها و آزمایش‌های میدانی نشان می‌دهد این است که این کیفیت و امنیت در حد کمال به حمدالله به دست دانشمندان جوان و ارزشمند وزارت دفاع و بخش‌های دانش بنیان کشور فراهم شده و قطعا خواهد توانست که نیاز نیرو‌های مسلح را در سطح عالی تامین کند و ما را از بیگانگان بی نیاز کند.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح مجتمع تولید محصولات الکترونیکی و مخابراتی خواهد توانست که ارتباط سامانه‌های گوناگون رزمی ما در زمین، دریا و هوا را به طور یکپارچه فراهم کرده و سامانه‌های رزمی را با سامانه‌های پشتیبانی رزمی و همچنین سامانه‌های پشتیبانی کننده به طور برخط و به هنگام فراهم کند که قطعا در ارتقای کیفیت نبرد‌ها و فرماندهی و کنترل، ارزش فوق العاده بالایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با این خط تولید، سامانه‌های رزمی را در عرصه‌های مختلف رزم به صورت برخط پشتیبانی خواهیم کرد.
 
با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزیر دفاع، خط تولید محصولات الکترونیکی راهبردی در صنایع الکترونیک وزارت دفاع رونمایی شد. 
 
این مجموعه یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگترین مجموعه تولیدی محصولات الکترونیکی و مخابراتی در کشور است که در فضایی با زیربنای دو هزار و ۱۰۰ متر مربع در قالب اتاق تمیز و با حساسیت بسیار بالا ایجاد شده است.

ظرفیت تولید این مجموعه بیش از ۱۰ هزار دستگاه محصولات الکترونیکی در ماه است.
 
همه محصولات مورد نیاز ارتباطی و مخابراتی در کشور تولید خواهد شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز در مراسم رونمایی از خط تولید محصولات الکترونیکی و مخابراتی وزارت دفاع گفت: همه محصولات مورد نیاز ارتباطی و مخابراتی کشور و نیرو‌های مسلح از این به بعد با کمک بخش‌های دانش بنیان کشور و همینطور نیرو‌های مسلح تولید خواهد شد.

«امیر حاتمی» روز پنج شنبه در مراسم افتتاح مجتمع تولید محصولات الکترونیکی و مخابراتی وزارت دفاع گفت: این مجموعه یکی ازپیشرفته‌ترین و بزرگترین مجموعه تولیدی محصولات الکترونیکی و مخابراتی درکشور است که در فضایی بازیربنای ۲۵۰۰ مترمربع درقالب اتاق تمیز و باحساسیت بالا ایجادشده و ظرفیت تولید بیش از ۱۰ هزاردستگاه مختلف الکترونیکی را در ماه دارد.

وی درباره آثار عملیاتی افتتاح این مجمتع تولیدی گفت: بهره برداری از این مجتمع موجب تعمیق خود اتکایی و خودکفایی در صنایع دفاعی و نیرو‌های مسلح خواهد شد و تمام بورد‌های مورد نیاز نیرو‌های مسلح و بخش‌های قابل توجهی از کشور در این خطوط قابل تولید است.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: این مجموعه قادراست کلیه برد‌های الکترونیکی رابه صورت کاملااتوماتیک و باکیفیت وسرعت بسیاربالا (۷۰۰ هزارقطعه درساعت) تولیدنماید.

وی اضافه کرد: همه محصولات مورد نیاز ارتباطی و مخابراتی کشور و نیرو‌های مسلح از این به بعد در این خطوط با کمک همه بخش‌های دانش بنیان کشور و همینطور نیرو‌های مسلح تولید خواهد شد.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح ما از این به بعد ارتباط با کیفیت بالاتر، با سرعت بیشتر و همینطور ارتباط امن‌تر و سهل‌تری خواهند داشت که موجب ارتقای توان رزم آن‌ها خواهد شد.

وزیر دفاع اظهار کرد: کاری که انجام شد به دلیل اینکه با کیفیت بالا و با دستگاه‌های تمام خودکار انجام می‌شود، موجب توانمندی بیشتری نیرو‌های مسلح و ارتقای بازدارندگی کشور خواهد شد. ضمن اینکه تعداد قابل توجهی از جوانان عزیز در این مجموعه به کار و اشتغال خواهند رسید.

وی با بیان اینکه افتتاح مجتمع تولید محصولات الکترونیکی و مخابراتی صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی برای کشور خواهد داشت، از کسانی که در این پروژه همکاری کردند قدردانی کرد و گفت: به نیرو‌های مسلح عزیزمان و فرمانده معظم کل قوا در سال جهش تولید این اقدام موثر را تبریک عرض می‌کنم؛ ان‌شاء‌الله همه دانشمندان و متخصصین عزیز که در این کار سهیم هستند، ماجور خواهند بود.
<div id="video-display-embed-code_341955" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/807142/341955?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما